Így az eredetileg bejelentettnél korábban, már a jövő év végén megkezdődhet itt a termelés – erről a napokban számolt be Michael Friess ügyvezető igazgató, emlékeztetve, Magyarországon a jelenlegi Mercedes A és B osztály utódmodelljeit fogják gyártani.
A cég többek között a logisztika, a minőségmenedzsment, a műszaki szolgáltatások, a gyártás, az informatika, az emberi erőforrások, a beszerzés, valamint a pénzügy és kontrolling területre keres szakembereket. Az év végére 500 munkatárs dolgozhat a társaságnál.
A jelentkezők kiválasztására és képzésére egy "minigyárat" rendeztek be. Az alapképzés később a németországi üzemekben, főleg Rastattban és Sindelfingenben folytatódik. Noha az eddigi tapasztalatok szerint a jelentkezők megfelelő szakmai ismeretekkel és képzettséggel rendelkeznek, kevés a gépkezelő és a fényező, és ezen a területen hiányos a jelöltek szaktudása.
Ezzel kapcsolatban Lepsényi István, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) elnökségi tagja, a kecskeméti Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: Magyarországon jó a szakirányú egyetemi oktatás, csupán a szakmunkásképzéssel van baj. De azok a cégek nem maradnak szakember nélkül, amelyek kiképzik a szükséges munkaerőt – tette hozzá.
Azt is hozzáfűzte, hogy a járműgyárak szeretik, ha alkatrész-beszállítóik 500 kilométeres körön belül vannak, így ez reményt adhat az iparág magyarországi képviselői számára, ugyanis India és Kína ebben a tekintetben óriásit lépett előre az elmúlt két évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.