A kollektív szerződést a Vasutasok Szakszervezete, a VDSzSz Szolidaritás, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, valamint a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége csaknem kéthónapos egyeztetés után fogadta el - írták.
A kollektív szerződést a vasúttársaság és a szakszervezetek határozatlan időtartamra kötötték meg.
A kollektív szerződés megkötésével egyidejűleg a bérmegállapodásra is sor került, amelyet - a VDSZSZ Szolidaritáson kívül - minden szakszervezet aláírt. A közlemény szerint a VDSzSz Szolidaritás kijelentette, hogy ugyan nem írja azt alá, de nem is fogja támadni a megállapodást.
"A hosszú, de konstruktív tárgyalás-sorozaton mindegyik fél arra törekedett, hogy fennmaradjon a munkabéke" - szögezte le a vasúttársaság.
A 2010. évre szóló bérmegállapodás értelmében a MÁV Zrt. valamennyi olyan munkavállaló számára biztosítja az OÉT (Országos Érdekegyeztető Tanács) megállapodásában rögzített emelést, akinek bére legfeljebb 170 ezer forint. Megállapodás született a munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összegéről is, amely a korábbi évi 270 ezer forintról évi 338 ezer forintra emelkedik.
"A MÁV Zrt. a fentiek értelmében tartotta magát a 2006 decemberében, a vasutas szakszervezetekkel kötött négyéves középtávú egyezségben foglaltakhoz. Ebben többek között vállalta, hogy az OÉT által elfogadott béremelési ajánlás középértékét meghaladó mértékű keresetnövekedést biztosít saját munkavállalói számára" - tette hozzá a vasúttársaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.