A Sony 3,9 százalékkal növelte eladásait és megnyolcszorozta nettó profitját 2009 utolsó negyedévében. Az 1,61 milliárd dolláros nettó eredmény jelentős javulás a vállalat számára, amely öt egymást követő negyedévet zárt veszteséggel.
A cég közlése szerint a karácsonyi szezonban jelentkező megnövekedett kínálat segített ellensúlyozni az árakra nehezedő nyomást. Mint a Sony pénzügyi igazgatója fogalmazott, nem kellett különösebben aggódniuk a TV-k és más szórakoztatóelektronikai termékek ára miatt.
A Daiwa Securities elemzője szerint az árak elérték mélypontjukat és a Sony eredménye elsősorban a lapos televíziók és videójátékok piacától függ majd az idén. Kazuharu Miura a Reutersnek úgy fogalmazott: a Sony drasztikus átalakítást hajtott végre a költségcsökkentés érdekében a televízió üzletágában, de az erős konkurencia lenyomja majd az árakat.
A Sony a korábbi előrejelzéséhez képest feleakkora működési költséggel számol a márciussal végződő pénzügyi évben. A javított prognózis tükrözi, hogy a jen erősödése megállt, a japán fizetőeszköz árfolyamának emelkedése komoly veszteséget okozott a Sonynak, amely bevétele háromnegyedét a külpiacokon szerzi meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.