BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több reptér tervezi az önkiszolgáló check-in rendszert

A világ vezető reptér üzemeltetőinek jelentős része tervezi, hogy az önkiszolgáló check-in rendszert teszi a becsekkolás elsődleges módjává - áll a repüléstechnikai IT-ra specializálódott SITA hatodik, globális Airport IT Trends című felmérésében.

A világ vezető reptér üzemeltetőinek jelentős része tervezi, hogy az önkiszolgáló check-in rendszert teszi a becsekkolás elsődleges módjává - áll a repüléstechnikai IT-ra specializálódott SITA hatodik, globális Airport IT Trends című felmérésében.


Az érintett, vezető repterek 52 százaléka értékelte az elektronikus jegy bevezetését a legjelentősebb hatással bíró változásként, amely átállás kezdetben a bárkóddal ellátott beszállókártyák mobiltelefonra történő elküldésével kezdődne.


A SITA kutatása, melyet az Airline Business valamint az ACI (Airports Council International) is szponzorált, világszerte 172 megkérdezett reptér válaszain alapult, melyből 56 reptér TOP 100 kategóriás a bevételét valamint az utasszámot tekintve.


A világ reptéri IT üzletága megközelítőleg 3 billió US dollárt ér, amely a felmérésben megkérdezett repterek 45 százaléka szerint 2010-ben csak növekszik majd. A felmérésben résztvevő repterek mindössze 14 százaléka jósolja az összeg csökkenését.


“A tanulmány megerősíti azt a tényt, hogy az önkiszolgáló becsekkolás egy globális trenddé nőtte ki magát, hiszen a megkérdezett repterek közel 80 százaléka tervezi, hogy 2010-re ezt a módszert teszi a becsekkolás elsődleges módjává. Mi több, a világ TOP 100 reptereinek már 40 százalékában működik az önkiszolgáló check-in.”-nyilatkozta Catherine Mayer, a SITA alelnöke.
“A repterek rájönnek, hogy azok az utasok, akik elhagyják a check-in pultokat nagy eséllyel újabb kígyózó sorokban találják magukat a csomagfeladásnál, vagy épp a biztonsági kapuknál. Ennek eredményeként, a repterek különböző automatizált megoldásokhoz folyamodnak, hogy lenyomják a várakozási időt az egyes ellenőrző pontokon.”-tette hozzá Mayer.


A megkérdezett repterek, -melyek elmondásuk szerint ellenőrzik majd a várakozási időt a jövőben-, 60 százaléka használ videó elemzést, 43 százalékuk RFID megoldást, míg 27 százalékuk Bluetooth technológiát fog alkalmazni.

A repülőterek legfontosabb informatikai befektetései a következőképpen alakulnak: utasszállítási folyamatok és szolgáltatások (61%); utasszállítási biztonság (56%); valamint repülőtéri folyamatok (51%). A poggyászkezelési folyamatok és felügyelete szintén az egyik legfontosabb befektetési területnek számít a Top 100 reptereknél (51%) de kevésbé játszik szerepet a kisebb mértékben kihasznált repülőtereknél.

A repülőterek 52 százaléka a különféle elektronikus dokumentumok használatát és alkalmazását tartja a legjelentősebb informatikai és telekommunikációs befektetésnek. A fejlesztés segítségével valóra válhatnak az olyan kezdeményezések, mint a papírmentes utazás és a bár kóddal ellátott beszállókártyák (BCBP), de valószínűleg más területeket is érinteni fog, például a légijármű-karbantartási szolgáltatásokat.
A repterek többsége a mobilitást az öt legfontosabb IT trend között tarja számon, mely várhatóan jelentősen befolyásolja a légikikötők infrastruktúráját.

A repülőterek fele szerint a mobil eszközökre kifejlesztett megoldások játszák majd a legfontosabb szerepet a jövőben.
A felmérésben résztvevő repülőterek 63 százaléka már rendelkezik önkiszolgáló check-in pulttal. Ez az arány 2012-ig várhatóan már 90 százalék lesz. Az önkiszolgáló pultok használata során a repterek eltérő stratégiát alkalmaznak. A legtöbb repülőtér a pultok számának növelését tervezi. 44 százalékuk a becsekkolási lehetőségeket szeretné bővíteni, míg 9 százalékuk új funkciók bevezetését tervezi, például az útlevél szkennelést (2012-ig 32 százalékról 58 százalékig emelkedik) valamint az automatizált poggyászcímke nyomtatást (17 százalékról 2012-ig várhatóan 51 százalékig növekszik).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.