BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új "igavonó" az Opeltől - Fotó

Bemutatkozott az új Opel Movano a könnyű haszonjárművek európai piacán. 2013-ig az új Movanóval meg akarja duplázni a típuselőd értékesítését, elérve az évi 10-15 ezer darabot.

A fejlesztés egyik súlypontja a vezetőfülke volt, ahol 5,7 centivel hosszabb belső tér, strapabíró anyagok és felületek, kiváló körkilátás és sok praktikus rakodóhely várják a pilótát. Az új Movano négyféle hosszúsággal készül. A rakodófelület hossza négy méter fölé nőtt, az L4 változat raktérfogata meghaladja a 17 köbmétert. Az új nemzedék már front- és hátsókerék-hajtással is készül, ezáltal a megengedett össztömeg elérte a 4,5 tonnát.

Első ízben teszi lehetővé az új Movano modul-vázszerkezete, hogy front- és hátsókerék-hajtású változatokat is gyártsanak. Az utóbbiak jobban fogják az utat laza talajon, és nehezebb utánfutót vontathatnak. A zárt áruszállítók raktere jól hozzáférhető és könnyen rakodható, a belmagasság és a befogadóképesség a kategória legjobbja – akár 17 köbméter és 4,40 méteres raktérhossz, 4,5 tonnányi megengedett össztömeg és 2,5 tonna hasznos teherbírás áll rendelkezésre. Vontazónak is nagyszerű az új Movano: maximum 3,0 tonnás lehet az utánfutó, a szerelvény megengedett össztömege 7,5 tonna.

Új, négyhengeres, közös nyomócsöves dízelcsalád (2.3 CDTI) szorítja le a fogyasztást és az emissziót. Három teljesítménylépcső (74 kW/100 LE, 92 kW/125 LE és 107 kW/146 LE) készül.  Az opcionális, 105 literes tankkal közel 1400 kilométeres hatótáv érhető el. A fogyasztás nemcsak szabványos mérési körülmények között, hanem a gyakorlatban is nagyon csekély.

Noha lökettérfogata kisebb lett a típuselődénél, a 2.3 CDTI nagyobb nyomatékot ad le alacsonyabb fordulatszámon, kevesebb CO2-t bocsát ki, és többet tesz meg egy liter gázolajjal. Lánchajtású vezérműve a karbantartási költséget csökkenti.


Példás az új Opel Movano gazdaságossága is. Kiváló gyártási minősége megbízhatóságot és hosszú élettartamot eredményez, de előnyösen hat az értékállóságra is. Nagyon hosszú a tengelykapcsoló és a fékberendezés élettartama. Olajcserére csak 40 ezer kilométerenként, illetve évente egyszer van szükség, a hűtőfolyadék 160 ezer kilométerig tart (típuselőd: 120.000 km).

Az új Movano fogyasztása és emissziója is osztályelső (akár 7,8 l/100 km és 203 g/km CO2), ez egyes országokban adókedvezményre jogosít. A korábbi típushoz képest tíz százalékkal csökkentek az üzemköltségek (a számítás alapja a karbantartás, a kopás, a biztosítás, az értékcsökkenés és a fogyasztás, négy évre és 150.000 kilométerre).

Világgazdaság Online Opel Movano 17 köbméter és 4,40 méteres raktérhossz -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.