A Wizz Air a 25 milliárdosra tervezett alaptőke-emelést burkolt állami támogatásnak, a visszaállamosítást pedig „diszkriminatív és versenyellenes” lépésnek tartja. Szerinte a Malév már életképtelen, és az is marad. Esetleges eltűnése nem nagyon rázná meg a magyar utasokat.
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. szerint viszont a Malév szerepe meghatározó a hazai be- és kiutazóturizmus szempontjából, esetleges kidőlése rövid távon mindenképpen komoly fejtörést okozna a turizmus kiutaztatási szegmensének. Az állami tulajdonban tartás persze nem célja, csak eszköze a Malév talpra állításának. Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója szerint később új tulajdonost kell keresni a cégnek.
Egyelőre a kiút a radikális átalakítás lehet: további létszámleépítés, járat- és vállalatátszervezés, a szakszervezettel kötött megállapodás újratárgyalása. A Malévnek legalább 2012-re nyereségessé kell válnia. A légitársaságok talpra állítása egyébként egész térségünkben napirenden van. A csehországi CSA privatizációs pályázatát a cég gyenge eredményei miatt tavaly visszavonták, a lengyelországi LOT-ért épp most versengenek, a szlovákiai Slovenské Aerolínie a balul sikerült magánosítás példája, a társaság 2007-ben csődbe ment.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.