BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csaknem üresen állnak a vadonatúj irodák

Az idei első negyedévben 91.927 négyzetméter A-kategóriás irodaterületet adtak át a fejlesztők, ezek átlagos kihasználatlansága 90 százalék - áll a Budapest Research Forum (BRF) elemzésében, amelyet eljuttatott az MTI-nek is.

A BRF tagjai a következő cégek: CB Richard Ellis, Cushman & Wakefield, DTZ, GVA Robertson, Jones Lang LaSalle és King Sturge.

Az elemzés adatai szerint 2010. első negyedévében a teljes budapesti irodapiaci állomány - beleértve a saját tulajdonban álló irodaházakat - elérte a 3.024.888 négyzetmétert. Az új irodaállomány a magánvállalatok saját tulajdonban álló irodáit is tartalmazza, de az állami ingatlanokat nem foglalja magában. A saját tulajdonban álló irodák összterülete 495.297 négyzetméter, míg az "A" és "B" kategóriájú bériroda állomány összesen 2.529.591 négyzetméter volt.

Az első negyedév teljes irodapiaci kereslete 76.689 négyzetmétert tett ki, amelynek 33 százaléka szerződés-hosszabbítás volt. Az új szerződések tették ki a kereslet 39 százalékát, míg a bővülés mindössze 6 százalék volt. 

Egy jelentős saját tulajdonú irodaterületre is született megállapodás: az Allianz megvette a 17.202 négyzetméteres irodaterülettel rendelkező - a Wing által fejlesztett - Könyves Kálmán körúti K3 irodaházat saját használatra.

 A három legnagyobb bérbeadás szerződéshosszabbítás történt: az Ernst&Young 5.868 négyzetméteren, az Unilever 5.500, a Cemex pedig 3.476 négyzetméteren hosszabbított. Az év első negyedévében lezajlott 104 bérleti szerződés nagy részét - 69 százalékát - 500 négyzetméter alatti területre kötötték. 

A BRF felülvizsgálta az irodapiaci állományt és 5 épületet kizárt az épületek műszaki állapota miatt, két épületet pedig a saját tulajdonú állományba tett át. A kizárt épületek mérete összesen mintegy 17.000 négyzetméter, ami a piaci adatokban nem okozott lényeges változást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.