A teljes budapesti irodapiaci állomány kissé meghaladta a 3 millió négyzetmétert az első negyedévben – hozta nyilvánosságra legfrissebb felmérési adatait a Budapest Research Forum (BRF). A saját tulajdonban álló irodaházakat leszámítva 2,5 millió négyzetméterre tehető a bériroda-állomány Budapesten. A CB Richard Ellis, a Cushman & Wakefield, a DTZ, a GVA Robertson, a Jones Lang LaSalle és a King Sturge részvételével alakult szervezet megállapítása szerint a piacra kerülő új irodakínálat magas volt, annak ellenére, hogy számos erre a negyedévre tervezett átadást elhalasztottak.
Az év első három hónapjában összesen 91,9 négyzetméternyi A kategóriájú irodát adtak át a fővárosban, ám ennek mindöszsze egytizedébe költözött bérlő, a terület átlagos kihasználatlansága elérte a 90 százalékot. A BRF szerint az első negyedévben a teljes irodapiaci kereslet mintegy 76,7 ezer négyzetméter volt, ennek egyharmadát a szerződésmeghosszabbítások tették ki. A nettó kereslet (beleértve az új szerződéseket és a bővüléseket) a teljes kereslet 45 százalékát adta. Az új szerződések jelentették a kereslet 39, míg a bővülések mindössze 6 százalékát. A BRF számba vette az időszak nagyobb tranzakcióit. Egy jelentős saját tulajdonú irodaterületre született megállapodás: az Allianz saját használatra megvette a 17 202 négyzetméteres K3 irodaházat. A bérbeadási szerződések újrakötése között három említésre méltót talált a BRF: az Ernst & Young 5868, az Unilever 5500, a Cemex pedig 3476 négyzetméteren hosszabbított. A legnagyobb új bérleti szerződés az Infopark B-ben történt, 1931 négyzetméteren. Az átlagosan bérelt terület 570 négyzetméter. A negyedévben lezajlott 104 bérleti szerződés nagy része (69 százaléka) 500 négyzetméter alatti területre köttetett.
A BRF felülvizsgálta az irodapiaci állományt, és öt – összesen mintegy 17 ezer négyzetméteres – épületet kizárt nem megfelelő műszaki állapotuk miatt, kettőt pedig a saját tulajdonú állományba tett át. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.