BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezt hogy csinálta a Suzuki! Kevesebb eladás, nagyobb nyereség

A Suzuki Motor Corp. csökkenő árbevétel mellett növelte adózott nyereségét a márciussal véget ért üzleti évben.

Az Esztergomban autógyárat működtető japán társaság hétfői közleménye szerint az adózott nyereség 5,4 százalékkal 28,91 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 27,43 milliárd jenről. Az árbevétel ugyanakkor a jen erősödése és az értékesítés visszaesése miatt 17,8 százalékkal 2,47 ezer milliárd jenre csökkent.

A csökkenő árbevétel mellett elért profitnövekedést a költségcsökkentésnek tulajdonítja a japán gépjárműgyártó; az adminisztratív kiadásokat 17 százalékkal, az értékesítés költségeit 18 százalékkal faragták le.

A társaság, amelyben a német Volkswagen csoport 19,4 százalékos részesedést szerzett, összesen 2,254 millió gépjárművet értékesített, 3,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

A legnagyobb mértékben, 39 százalékkal Európában esett vissza a gépjármű-értékesítésből származó bevétel, viszont 4,5 százalékkal nőtt az ázsiai térségben. A hazai piacon, Japánban 0,2 százalékos növekedést mértek. A Suzuki motorkerékpárok értékesítéséből származó bevétel világszerte 42 százalékkal csökkent.

A társaság a piaci viszonyok javulására számít. Azt valószínűsíti, hogy a 2010/2011-es üzleti évben az adózott nyereség 3,8 százalékkal 30 milliárd jenre, az eladott gépjárművek száma pedig 5,7 százalékkal 2,482 millióra nő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.