BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot növekedett a HP, vége van a válságnak?

A világ legnagyobb IT-cége, az amerikai Hewlett-Packard igen jó számokat közölt az április végén zárult, legutóbbi üzleti negyedévéről. A szépen csillogó eredmények azért is lelkesítőek, mert arra lehet következtetni belőlük, hogy tényleg megkezdődött a válságból való kilábalás.

Az AP tudósítása szerint a Hewlett-Packard (HP) február-április közötti árbevétele 13 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, így 30,8 milliárd dollár lett, bőven túlszárnyalva az elemzők által várt 29,8 milliárdos szintet. A HP nyeresége a vizsgált időszakban 28 százalékkal emelkedve 2,2 milliárd dollár lett.

Bár a Wall Streeten mindenki jó eredményekre számított, a HP számai az előzetes várakozásokat rendre túlteljesítette. Ennek megfelelően a társaság az idei évre korábban kiadott árbevétel-tervezetét is felfelé korrigálta. A cégnél jelenleg 8-9 százalékos bővülési ütemmel számolnak.

A növekedés a cég minden piacán egyenletes volt: az amerikai, az európai, a közel-keleti és az afrikai régió is 11 százalékos bővülésről számolt be a tavalyi produkcióhoz képest. Az átlagtól csupán az ázsiai régió tért el, mely mintegy 19 százalékkal teljesítette túl a tavalyi számokat.

Az üzletágak tekintetében a tároló megoldások és szerverek eladásával foglalkozó részleg 30 százalékos emelkedésről számolt be, így elérte a 4,5 milliárd dollárt. A személyi számítógépek keresletében is kimagasló növekedés figyelhető meg: az eladott darabszám 20 százalékkal, az azokból származó bevétel 21 százalékkal növekedett. A részleg10 milliárd dolláros forgalmat, és 465 millió dollár profitot realizált. Egyedül az üzleti célú nyomtatók eladása szenvedett el enyhe visszaesést: 8 százalékot zsugorodtak az előző évhez képest.

Szakértők szerint a legnagyobb számítáctechnikai cégének kimagasló produkciója egyértelműen a gazdasági válság végét jelentik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.