Az amerikai társaság 11 üzeméből 9-ben június 28. és július 8. között is folytatják a termelést, az ilyenkor szokásos karbantartási munkák helyett. A GM így 65 ezer darabbal több autót gyárt. A The Wall Street Journal című gazdasági lap szerint az extra bevétel 1,5 milliárd dollár lehet.
A recesszió múlásával visszatért vásárlókedv miatt új műszakokat kellett bevezetni, a dolgozók sokat túlóráznak, és a gyártósorok sebességét a növekvő kereslethez igazították - mondta Diana Tremblay, a GM termelési igazgatója.
A versenytársak is bővítik a kapacitásokat, a Toyota például Mississippi államban befejezi egy új üzem építését, amit a válság miatt hagytak félbe. Ott a japán gyártó sikermodelljét, a Corollát gyártják majd 2011-től.
A GM az év első öt hónapjában 15 százalékkal 882 ezerre növelte eladásait az amerikai piacon. Egy évvel korábban még a csőd szélén egyensúlyozott a társaság, az üzemek közel két hónapig nem termeltek, és végül csak közpénzből finanszírozott tőkeinjekcióval sikerült talpra állítani a céget. Az idei első negyedévet már 865 millió dolláros adózás utáni nyereséggel zárta a társaság, amely elég erőt érez magában ahhoz, hogy egyedül szervezze át az Opelt és a Vauxhallt, európai leányvállalatait, amelyek szanálásához korábban több mint 3 milliárd euró állami támogatást igényelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.