Az internet elterjedésével párhuzamosan újfajta reklámozási lehetőségek egész sora alakul ki az egész világon. Az egyes szakmák képviselői hazánkban honlapok, szaknévsorok, bannerek vagy internetes keresők segítségével próbálják termékeiket és szolgáltatásaikat mind ismertebbé, népszerűbbé tenni. 2009 februárja óta pedig már az ügyvéd is jogosult az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni, feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem vezet félre, és nem sérti az Etikai Szabályzat Preambulumában megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket. Ennek értelmében az elsődleges cél az ügyféllel szemben egy olyan széles körű tájékoztatás, mely a legmegfelelőbb ügyvéd egyszerűbb és pontosabb kiválasztását teszi lehetővé.
Az, hogy enyhült az ügyvédek reklámjának tiltása, több okra is visszavezethető. Részint arra, hogy az ügyvédi munka egyfajta gazdasági szolgáltatásként is értelmezhető: a jogi képviseletet ellátó személy ellenszolgáltatás fejében végzi el feladatát. Másrészt a hazánkban évek óta tartó jogásztúlképzés miatt a szakma képviselőinek egyre erősödő piaci versenyben kell helytállniuk. Az online reklámok, hirdetések, esetleg egy önálló honlap mint új megjelenési forma lehetőséget kínálhatnak egy jövőbeli, stabil klientúra kialakítására. Ám ma már léteznek ennél sokkal hatékonyabb módszerek is. S hogy milyen marketingeszközöket használnak az ügyvédek általában? Hogyan találhat rá egy potenciális ügyfél keresett jogi képviselőjére? A legelterjedtebb online módszerek az alábbiak: bannerhirdetések, szaknévsorok, ügyvédi honlapok, valamint kulcsszavas keresések. Ezekkel a módszerekkel komoly sikereket azonban egyre nehezebb elérni. Az ügyvédi honlapok nehezen jutnak el a célközönséghez, a szaknévsorok nem informatívak a bannerhirdetések pedig egyre kevésbé hatékonyak.
Megoldást jelenthetnek például az egyre nagyobb teret nyerő közvetítő rendszerek, melyeknek célja, hogy megkönnyítsék, illetve lerövidítsék az ügyvédkeresés folyamatát. Egy ilyen rendszer segítségével egyszerűen lehet prezentálni a megoldásra váró jogi problémákat több száz ügyvéd felé úgy, hogy a kereső személye, illetve személyes adatai mindvégig titokban maradnak. A kapcsolatfelvételt szolgáló személyes konzultációk nagy része egyetlen rövid kérdőív kitöltésével kiváltható, ezáltal idő és pénz takarítható meg. A rendszerhez csatlakozott ügyvédek a kérdőív tartalma alapján küldik el a válaszukat, mely adott esetben tartalmazhatja a vállalási feltételeket, illetve a díjazást is. Az ajánlatkérő az ügyvédválasztás előtt így teljes diszkréció mellett tud tájékozódni a potenciális ügyvédek szakmai tapasztalatairól, megbízhatóságáról és a megbízási díjak mértékéről.
A közvetítő rendszerek azonban nemcsak az ajánlatkérőknek nyújtanak segítséget, hanem az ügyvédek tevékenységét is nagyban megkönnyítik: a rendszerhez csatlakozott ügyvédek folyamatosan új eseteket találnak virtuális íróasztalukon. A szofisztikált válogatási metódus biztosítja, hogy adott ügyvéd csak a szakértelmének megfelelő jogi problémákkal találkozzon, melyek szakmai, illetve üzleti potenciálját végül maga az ügyvéd ítélheti meg. A potenciális jogesetek előszűrésével jelentősen csökkenthető vagy akár ki is iktatható a hatástalan és drága marketingtechnikák alkalmazása.
A szerző a Niveus Consulting Group szakértője
A Niveus Consulting Group által üzemeltetett Ügyvédbróker féléves jelentésében részletes információk olvashatók a rendszer eredményességéről.
Az ügyfelek több mint 95 százaléka meg van elégedve a szolgáltatásokkal, s ismerőseinek is nagy előszeretettel ajánlja. Kevesebb mint egy év alatt az egyedi látogatók száma több mint két és félszeresére, a feladott jogesetek száma pedig ötszörösére nőtt.
A Niveus Consulting Group által üzemeltetett Ügyvédbróker féléves jelentésében részletes információk olvashatók a rendszer eredményességéről.
Az ügyfelek több mint 95 százaléka meg van elégedve a szolgáltatásokkal, s ismerőseinek is nagy előszeretettel ajánlja. Kevesebb mint egy év alatt az egyedi látogatók száma több mint két és félszeresére, a feladott jogesetek száma pedig ötszörösére nőtt. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.