BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A digitális média jövője: a technológiák integrálódnak

A technológiai korlátok eltűnésével az előfizetett tartalom több eszközön is elérhetővé válik, mégis a médiafogyasztók jobb kiszolgálására lesz szükség a jövőben - mondta Schneider Henrik, a StepChange tanácsadócég társalapító-tulajdonosa a Kamera Hungária televíziós műsorfesztiválon Veszprémben szombaton.

A szolgáltatók 1-2 éven belül hibrid set top boxokat fognak adni az előfizetőiknek, amelynek segítségével egyszerre elérhető lesz a kábeltévé, a digitális műhold és az IP tévé is; viszont ez a technológiai integráció a fogyasztók sokkal jobb diverzifikálását igényli – mondta Schneider Henrik a digitális médiáról tartott előadásában. Nem az ideális digitális szolgáltatáscsomagot kell megalkotni, hanem a fogyasztói csoportokat kell elkülöníteni, és a csoportokat kell jobban kiszolgálniuk a szolgáltatóknak - tette hozzá.

A televíziózási szokásaikat tekintve aktív és passzív tévénézőket lehet megkülönböztetni; előbbiek igénylik az adások megállítását, illetve visszatekerését és felvételét, míg utóbbiak mindennap csak egy adott időben néznek tévét - mondta az előadó.

A távközlési és média szektor vezetési tanácsadója úgy fogalmazott: „forradalmi változások zajlanak” a digitális médiában ma Magyarországon, amelyek egy részét jelenti csak a technológiai újdonságok bevezetése, másik része a méretek növekedésével járó átalakulás, azaz a globalizáció. Ez az átalakulás Schneider szerint más iparágakban már lezajlott, ezért tanulhat a digitális média például az élelmiszeripartól is.

A jövőben Magyarországon a médiaiparban nem a tartalom terjesztésének technológiai korlátaival kell szembenéznie a szolgáltatóknak és a fogyasztóknak, hanem a jogi-, gazdasági akadályokkal. A gazdasági és jogi érdekeknek az ütközése okozza majd azt a problémát, hogy egy adott tartalmat a tulajdonosa nem minden platformon tesz majd elérhetővé.

„Ez a fajta protekcionizmus vezethet a globális vagy centralizált médiapiac kialakulásához is” - mondta. Hangsúlyozta, hogy a globális szereplők egyre inkább kiszoríthatják a piacról a helyi médiát, amint azt a kábeltévé-társaságok példáján már megfigyelhettük Magyarországon is. Véleménye szerint azonban az előfizetett tartalom egy adott eszközre való korlátozása hosszú távon nem tartható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.