Az orosz piacot – amely Phillippe Mellier szerint a következő húsz évben húszezer mozdonyt is felvenne – mások mellett a GE Transportation is kiszemelte. „Bevételünknek eddig körülbelül a fele keletkezett az USA-n kívül, de ezt az arányt növelni szeretnénk” – jelentette be a társaság elnöke, Lorenzo Simonelli, akinek a vezetésével a GE Transportation is felvette az új piaci elvárások diktálta kesztyűt: tavaly megduplázta innovációs kiadásait, 160 millió dollárból egy energiatárolást segítő beruházást hajtott végre, a brit piacot pedig új mozdonyával, a Powerhaullal kápráztatta el.
Ám hiába stagnál a vasúti személyszállítási piac, a gyártók a bővülő népesség és a mobilitás iránti igény erősödése okán keresletnövekedésre készülnek. A világ legnagyobb vasúti gyártója, a Bombardier Transportation – amely nemrég 25+25 TRAXX mozdonyt adott el a MÁV Trakciónak – a nagy és a nagyon nagy sebességű vonatokra is összpontosít. „A kelet- és közép-európai térségben pillanatnyilag csak Lengyelország írt ki ilyen tendert, de itt az idő, hogy a régió egésze lépjen” – válaszolt a Világgazdaságnak André Navarri, a társaság elnöke. Közeleg a vasúti személyszállítási piac teljes megnyitása, s ha a régió vasúttársaságai elmaradnak, nem fejlesztenek, nyugati vetélytársaik föléjük kerekedhetnek.
Az Innotranson bemutatták például az Alstom Pendolinóját, amely úgy kínálja a nagy sebességű vonatok előnyeinek 80 százalékát, hogy nem kíván új beruházást az üzemeltetőtől. A Siemens előállt az óránként 320 kilométert megtévő, nagyon nagy sebességű Valero motorvonat új változatával, a svájci Stadler pedig a Dosto emeletes motorvonattal. Míg térségünk kötöttpályásjármű-gyártó cégei villamos- és vonatcsodák sorával érkeztek az Innotransra, Magyarországot tucatnyi beszállító és szolgáltató képviselte.
„Nekünk az összeszerelésre célszerű összpontosítani” – mondta lapunknak a vasúti jármű öszszeszerelésére is alkalmas MÁV-Gépészet vezérigazgatója. Zaránd Györgyöt a kiállításon szíriai, iráni és szingapúri vasúttársaságok képviselői is megkeresték mozdonyparkjuk felújításával kapcsolatban. Új, lehetséges alkatrészeladók is jelentkeztek, akik révén bővülhet a Gépészet későbbi tenderein indulók köre, erősítve a versenyt, lejjebb nyomva az árakat.
A sokak által kifogásolt 50 százalékos vételárelőlegről elmondta: ez nem ritka a szakmában, megállapodás kérdése. A BKV-val viszont nem 50, hanem teljesítésarányosan kétszer 25 százalékban állapodtak meg.
A sokak által kifogásolt 50 százalékos vételárelőlegről elmondta: ez nem ritka a szakmában, megállapodás kérdése. A BKV-val viszont nem 50, hanem teljesítésarányosan kétszer 25 százalékban állapodtak meg. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.