BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságban a szállítás - Bajban a magyar árufuvarozók

A használatarányos útdíjból 2020-ra 200 milliárd forint bevételre számítanak

Bajban vannak a hazai, jórészt magyar tulajdonú árufuvarozó társaságok a nagy adóteher, a rossz működési feltételek és a válság miatt lecsökkent bevételeik miatt. A vasúti és a közúti hálózat állapota romlik, a gyengülő minőségű közösségi személyszállítás pedig a magánautózás terjedését segíti.
A folyamat megfordítását célzó közlekedéspolitikai koncepció már készül a szakminisztériumban, de sok még a nyitott kérdés. Például nem dőlt el, hogy az eddigi ütemben kell-e folytatni az autópálya-építéseket, vagy inkább a karbantartásra kell összpontosítani a figyelmet, ahogyan a vasútnál is.

Az viszont már biztos, hogy a közúti közlekedésben bevezetik a sok éve halogatott használatarányos útdíjat, ez kezdetben évi 40-50 milliárd forintot, 2020-ra akár 200 milliárdot is hozhat az államkasszába. Megújul a vasúti pályahasználathoz való hozzáférés tarifája is, és érdemes lehet vízi szállítási útvonalainkat is fejleszteni. A vasúti személyszállításban az elővárosi és az IC-forgalom fejlesztésén lesz a hangsúly, az áruszállításban pedig a működési környezet javításán.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.