BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy reklám az EU-elnökség

Magyarország EU-elnöksége jelentős turisztikai bevételeket generálhat hazánknak 2011 első hat hónapjában, a szakma szerint azonban az eseménnyel járó hírverést kihasználva jóval hoszszabb időtávon is fel lehet lendíteni a hazánkba irányuló beutazóturizmust.

„Az uniós elnökség kapcsán fél év alatt több mint 250 rendezvényt szerveznek hazánkban. Ebből kiemelt státust kapott az állam- és kormányfők részvételével megtartandó Keleti Partnerség találkozó, ezenkívül még hat állam- és kormányfői szintű tanácskozás, 18 miniszteri informális ülés, körülbelül 10 miniszteri konferencia és további 60-70 magas – államtitkári, főigazgatói – szintű rendezvény lesz, a többi eseményen pedig szakértők vesznek részt” – sorolta egy az EU-elnökség turisztikai hatásáról szóló szerdai konferencián tartott előadásában Manno István, a Külügyminisztérium rendezvényszervezési főosztályvezetője. A miniszteri ülések állandó helyszíne a Gödöllői Királyi Kastély lesz, két kivétellel: a mezőgazdasági miniszterek Debrecenben, a területfejlesztési tárcák vezetői pedig Balatonfüreden tanácskoznak. Budapesten is számos helyszínen zajlanak majd események, gálavacsorák, de jó néhány vidéki város – például Eger, Esztergom, Pécs, Pápa – is otthont ad rendezvényeknek.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: a soros EU-elnökség rövid távú hatásaként lendületesen bővülhet a most is éledező hazai hivatásturizmus, hosszabb távon gondolkodva pedig kiváló lehetőséget nyújt a turisztikai országkép formálására ez a hat hónap a jövőbeli piacszerzés céljából. Ezt kiaknázandó például számos sajtóutat szervez az MT Zrt. külföldi újságíróknak ebben az időszakban, hogy bemutassák az EU-elnökség helyszíneihez kapcsolódó turisztikai látványosságokat. A konferenciákra, megbeszélésekre érkező közel 40 ezer politikust, szakértőt, üzleti döntéshozót promóciós kiadványokkal bombázzák majd, és céljuk, hogy minden 50 fő feletti rendezvényre kitelepüljenek információs pulttal, hogy hol turisztikai programokat ajánljanak a résztvevőknek.

Az MT emellett felajánlotta, hogy az elnökség alatt ingyenesen hívható telefonos információs és tájékoztató központot működtetne az országba érkező vendégek segítésére. „Igazán médiaintenzív időszak lesz Magyarország soros uniós elnöklése, az esemény kommunikációs aktivitását egy világkiállítás vagy egy olimpia megrendezéséhez lehet mérni” – véli Rubovszky Rita, az elnökséghez kapcsolódó kulturális rendezvények szervezője, a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint itthon és külföldön, Londontól Berlinig számos kulturális programot rendeznek az EU-elnökség kapcsán. A soros elnökség kulturális prioritásai közé tartozik többek közt a Liszt Ferenc-emlékév, valamint a Duna-stratégia.

Költekezés

Az előzetes becslések szerint a soros uniós elnökség rendezvényeire érkező vendégek átlagosan 42 750 forintot költenek majd naponta. A rendezvényeknél naponta 342 millió forintos áfával számolnak, míg iparűzési adóból napi bontásban 27,36 milliót remélnek. Idegenforgalmi adóból 45,6 millió forint jut egy napra.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.