BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végleg elszáll Budapestről a Ryanair

Pénteken szállt fel az utolsó Ryanair járat a Ferihegyi repülőtérről. A Napi Turizmusnak küldött levelében a Ryanair korábban felhívta a Budapest Airportot (BA), hogy gondolja újra az irracionális költségemelését vagy elveszítik a fapados járatokat és a Ryanair által generált utasforgalmat október végétől." Mivel a reptérüzemeltető nem vette figyelembe a Ryanair álláspontját, az ír fapados megszüntette mind a négy Budapestről induló járatát.

A Ryanair arra szintén felhívta a BA figyelmét, hogy "érdemes lenne folytatni a belga, spanyol és olasz repterek példáit, illetve a régióban Riga, Kaunas, Krakkó vagy Pozsony költségcsökkentő példáit, akik sikeresen dolgoznak együtt a Ryanairrel, hogy fejlesszék a turizmust és ne gátolják azt."

Az ír fapados a BA Dublinban folytatott április eleji tárgyalásán a légitársaság képviselői a BA által öt évre garantált, csökkentett repülőtéri díjakért cserébe váratlanul 25 új útvonalat és a Ryanair jelenlegi 180 ezres évi utasforgalmának 2012-ig több mint tízszeresére, kétmillióra történő növelését kínált cserébe.
 
Hardy Mihályt, a BA vállalati kapcsolatokért felelős igazgatóját akkor, áprilisban meglepte a kivonulás bejelentésének módja. BA számára minden utas és minden légitársaság fontos, de amennyiben a Ryanair mégis kivonulna, helyét rövid időn - akár egy-két napon - belül átvennék a versenytársak - mondta el áprilisban Hardy Mihály.

A Malév téli menetrendjében sűríti dublini járatait, belépett a Jet2 is a piacra. Hardy ugyanakkor kiemelte: a Ryanair többnyire másodlagos fapados repülőterekre üzemel, ezzel ellentétben a Ferihegy elsődleges repülőtér egy nagyváros központjától mindössze 16 kilométerre. Ez nyilván hatással van az árakra is, melyek megfelelnek a közép-európai átlagnak.

A magyar piac ugyanakkor továbbra is fontosnak bizonyul a Ryanairnél: nem hivatalos forrásból a Napi Turizmus úgy értesült, hogy a Ryanair Magyar Turizmus Zrt-vel folytat tárgyalásokat marketingtámogatásért.

Michael O''Leary, a Ryanair vezérigazgatója a napokban a közzétett éves előrejelzése szerint, a diszkont légitársaság adózott eredménye 17 százalékkal bővülhet. Az elmúlt 12 hónapban a Ryanair járatain egy csak egyirányú út átlagosan 44 euróba került. A vállalat 254 gépet üzemeltet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.