A Ryanair arra szintén felhívta a BA figyelmét, hogy "érdemes lenne folytatni a belga, spanyol és olasz repterek példáit, illetve a régióban Riga, Kaunas, Krakkó vagy Pozsony költségcsökkentő példáit, akik sikeresen dolgoznak együtt a Ryanairrel, hogy fejlesszék a turizmust és ne gátolják azt."
Az ír fapados a BA Dublinban folytatott április eleji tárgyalásán a légitársaság képviselői a BA által öt évre garantált, csökkentett repülőtéri díjakért cserébe váratlanul 25 új útvonalat és a Ryanair jelenlegi 180 ezres évi utasforgalmának 2012-ig több mint tízszeresére, kétmillióra történő növelését kínált cserébe.
Hardy Mihályt, a BA vállalati kapcsolatokért felelős igazgatóját akkor, áprilisban meglepte a kivonulás bejelentésének módja. BA számára minden utas és minden légitársaság fontos, de amennyiben a Ryanair mégis kivonulna, helyét rövid időn - akár egy-két napon - belül átvennék a versenytársak - mondta el áprilisban Hardy Mihály.
A Malév téli menetrendjében sűríti dublini járatait, belépett a Jet2 is a piacra. Hardy ugyanakkor kiemelte: a Ryanair többnyire másodlagos fapados repülőterekre üzemel, ezzel ellentétben a Ferihegy elsődleges repülőtér egy nagyváros központjától mindössze 16 kilométerre. Ez nyilván hatással van az árakra is, melyek megfelelnek a közép-európai átlagnak.
A magyar piac ugyanakkor továbbra is fontosnak bizonyul a Ryanairnél: nem hivatalos forrásból a Napi Turizmus úgy értesült, hogy a Ryanair Magyar Turizmus Zrt-vel folytat tárgyalásokat marketingtámogatásért.
Michael O''Leary, a Ryanair vezérigazgatója a napokban a közzétett éves előrejelzése szerint, a diszkont légitársaság adózott eredménye 17 százalékkal bővülhet. Az elmúlt 12 hónapban a Ryanair járatain egy csak egyirányú út átlagosan 44 euróba került. A vállalat 254 gépet üzemeltet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.