Az elmúlt három évet együtt tekintve több mint 10 százalékkal esett vissza a decemberi vásárlások értéke, mely 2007-ben még 888 milliárd forint, 2008-ban 855 milliárd forint, 2009-ben viszont már csak 805 milliárd forint volt.
A karácsonyi forgalom idei növekedését alátámasztja, hogy 2010. harmadik negyedévében - megtörve a 2007. óta tartó folyamatos visszaesést - bővült a kereskedelmi értékesítés a KSH adatai alapján (nőtt a háztartások teljes fogyasztása is), ami kedvezőbb év végi fogyasztási piaci lehetőségeket vetít előre.
További oka a vásárlási kedv várható év végi erősödésének, hogy a jövő évi kedvező személyi jövedelemadó változások nyomán nagyobb a vásárlók bizalma, így már most könnyebben költekezik az, aki jövőre vastagabb borítékra számít (ráadásul könnyebben előkerül a párna alá dugott pénz, vagy oda sem kerül). Akciós tábla viszont kevesebb lesz, ami a lassan, de mégiscsak javuló fogyasztási piac egyik előjele.
A száraz statisztikai adatokat tekintve az elmúlt három évben a decemberi kereskedelmi értékesítés nagyságrendje szinte hajszálpontosan 150 milliárd forinttal ugrott meg az előző, novemberi hónaphoz képest. Ez a növekmény hozzávetőleg fele-fele arányban oszlott meg az élelmiszerek és az iparcikkek vásárlása között (az üzemanyagot és a személygépkocsit nem számítva), ami azt jelenti, hogy az ünnepi étkekre (mikulás, karácsony, szilveszter alkalmából) és az ajándékokra nagyjából ugyanannyit költünk. Egy-egy család, háztartás átlagosan 25 ezer forint körüli összeget költ a karácsonyi ajándékokra 2010-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.