A SIA-Port Kft. ügyvezető igazgatója, Barta Balázs által jegyzett nyilatkozat szerint a vállalkozás 2005 óta dolgozik a vát–porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán. Az elmúlt években mindent megtettek a beruházás sikeréért, azonban a lehetőségeik határához értek, többet nem tudnak tenni a repülőtéri projekt megvalósulásért – áll a tegnapi közleményben, amely szerint eddig mind a döntéshozók, mind a lakosság részéről támogatást élvezett a projekt.
A Savaria Airport ügyében a kínai befektetők január 27-ig várták a magyar kormány válaszát, ez volt a hivatalosan ígért határidő az engedély kiadására. A kabinet arra hivatkozva nem adta ki azt határidőre, hogy nyárra készül csak el az egységes magyarországi légistratégia – tudta meg a távirati iroda. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elsősorban a jogszabályi környezet egyszerűsítésével, a bürokratikus terhek mérséklésével segítheti a vidéki repülőterek fejlesztését – közölte a tárca, hozzáfűzve: készséggel működnek együtt olyan személy- és áruszállítási igények feltárásában, amelyek igazolhatják egy-egy légikikötő életképességét, fenntarthatóságát. Az Új Széchenyi-terv is célul tűzi ki a regionális repterek szolgáltatásainak bővítését, környékbeli üzemekkel és településekkel való kapcsolataik erősítését. A kidolgozás alatt álló légügyi stratégia kiemelten foglalkozik majd a magyarországi repülőterek fejlesztési lehetőségeivel.
Kovács Ferenc, a Vas Megyei Közgyűlés fideszes elnöke lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a magyar kormány részéről a mai napig a kiemelt projekt státus van érvényben. Ennek megfelelően minden engedélyt gyorsított eljárásban kaphat meg a beruházó, ám az előkészítés már a projektgazda feladata. Ha valamilyen problémával szembesülnek, kérhetik a megfelelő szinten annak kezelését – tette hozzá a képviselő. A fejlemények nyomán felvetődött, hogy Magyarország helyett esetleg Lengyelországba telepítené a kínai fél a beruházást. Az elmúlt években Nyugat-Magyarországon enyhébbek voltak a munkaerő-piaci problémák, de a válság nyomán ott is megnövekedett a munkanélküliség. Ezért a Szombathely környékieknek igen jól jött volna a kétezer új munkahely, habár – főként az érintett kisfalvakban – akadtak ellenzői is a reptérépítésnek. Egy 2009. áprilisi népszavazáson azonban a helyiek többsége a beruházás mellett állt ki.
Jelenleg a Ferihegyi repülőtéren keresztül zajlik a magyarországi légi forgalom legjelentősebb része, a legnagyobb hazai légikikötő beérkező áruforgalmának a KSH adatai alapján durván a harmada jön Kínából. Ezzel az ázsiai gazdaság számít ebben a szállítási módban a legjelentősebb partnernek. A légi szállítás súlya azonban egyelőre eltörpül a földi áruforgalom mellett. BD
Ha a Szombathely környékén élő emberek úgy gondolják, hogy nekik fontos lenne egy reptér, akkor lássuk a medvét: jöjjenek a javaslatok, az előterjesztések, és aki a legjobb javaslatot teszi le, és leghamarabbra ígéri a megvalósulást, az kap majd lehetőséget a magyar kormányzattól.”
Ha a Szombathely környékén élő emberek úgy gondolják, hogy nekik fontos lenne egy reptér, akkor lássuk a medvét: jöjjenek a javaslatok, az előterjesztések, és aki a legjobb javaslatot teszi le, és leghamarabbra ígéri a megvalósulást, az kap majd lehetőséget a magyar kormányzattól.”-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.