BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent a H&M profitja, de nem drágulnak a ruhák

Elsősorban a magas alapanyagárak emelkedése miatt csaknem harmadával lett kevesebb a magyarországi üzletekkel is rendelkező Hennes&Mauritz profitja. Az eredményre az árfolyam is kedvezőtlenül hatott.

Európa legnagyobb ruházati láncának adózott eredménye az egy évvel ezelőtti 3,74 milliárd svéd koronáról 2,62-re csökkent az első három hónapban. A forgalom egy százalékkal 28,7 milliárd koronára mérséklődött. A H&M közleménye szerint a csökkenés a korona euróhoz viszonyított magas árfolyamának tudható be.

Helyi valutában számolva a forgalom 9 százalékkal volt magasabb az első negyedben, mint egy évvel ezelőtt. A vállalat árbevétel arányos profitja a korábbi 61,9-ről 57,8 százalékra csökkent, amely megfelel az elemzői konszenzusnak.

A vállalat eredmény kimutatásából kiderül, hogy az jövedelmezőségen a magas alapanyag- és szállítási költségek rontottak.
Karl-Johan Persson, a H&M pénzügyi igazgatója szerint az eredményekből látszik, hogy a pamut árának emelkedését nem hárítják át a vevőkre, hanem inkább a biztos vásárlói bázis megtartására koncentrálnak. Mint mondja, a H&M célcsoportja éppen az a réteg, amelyet a gazdasági válság igen mélyen érintett, több piacon csak akciókkal tudták hozni a várt számokat, s néhány egységet be is kellett zárni.

Február végi adatok szerint a H&M-nek világszerte 2212 üzeletet üzemeltet, egy évvel ezelőtt 1992 tartozott a lánchoz. A svéd vállalat idén 97 új üzlet nyitását tervezi világszerte, s nyolcat számolnak fel. Magyarországon 14 H&M üzlet működik, ebből kilenc Budapesten.

Arról, hogy a magas alapanyagárak hogyan hatnak a hazai ruházati vállalkozásokra, itt olvashat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.