Európa legnagyobb ruházati láncának adózott eredménye az egy évvel ezelőtti 3,74 milliárd svéd koronáról 2,62-re csökkent az első három hónapban. A forgalom egy százalékkal 28,7 milliárd koronára mérséklődött. A H&M közleménye szerint a csökkenés a korona euróhoz viszonyított magas árfolyamának tudható be.
Helyi valutában számolva a forgalom 9 százalékkal volt magasabb az első negyedben, mint egy évvel ezelőtt. A vállalat árbevétel arányos profitja a korábbi 61,9-ről 57,8 százalékra csökkent, amely megfelel az elemzői konszenzusnak.
A vállalat eredmény kimutatásából kiderül, hogy az jövedelmezőségen a magas alapanyag- és szállítási költségek rontottak.
Karl-Johan Persson, a H&M pénzügyi igazgatója szerint az eredményekből látszik, hogy a pamut árának emelkedését nem hárítják át a vevőkre, hanem inkább a biztos vásárlói bázis megtartására koncentrálnak. Mint mondja, a H&M célcsoportja éppen az a réteg, amelyet a gazdasági válság igen mélyen érintett, több piacon csak akciókkal tudták hozni a várt számokat, s néhány egységet be is kellett zárni.
Február végi adatok szerint a H&M-nek világszerte 2212 üzeletet üzemeltet, egy évvel ezelőtt 1992 tartozott a lánchoz. A svéd vállalat idén 97 új üzlet nyitását tervezi világszerte, s nyolcat számolnak fel. Magyarországon 14 H&M üzlet működik, ebből kilenc Budapesten.
Arról, hogy a magas alapanyagárak hogyan hatnak a hazai ruházati vállalkozásokra, itt olvashat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.