A tanulmány szerint az előállított különféle üzemanyagokból 73 százalék jut a közúti közlekedésre, 10-10 százalék a légi-és vízi közlekedésre, és mindössze 3 százalék a vasútra.
A következő húsz évben a globális fuvarozási ágazat energiaigénye 40 százalékkal fog növekedni - ezzel párhuzamosan növekszik a szén-dioxid-kibocsátás is -, ami komolyan veszélyeztetheti az ágazat fenntarthatóságát.
Ezért a tanulmány szerint olyan összehangolt akciókra és az energiatakarékosságot célzó beruházásokra van szükség, amelyek révén 2030-ig 25 százalékra csökkenthető a kőolajból előállított üzemanyagok aránya. Ehhez globális méretekben évente legalább 400 milliárd dollárnyi beruházást kell megvalósítani. A szerzők ugyanakkor úgy vélik, hogy az olaj a következő húsz évben domináns szállítási üzemanyag marad.
Az olaj ára pénteken 32 havi csúcsot döntött a líbiai háborúval kapcsolatos félelmek hatására. A Brentért 124,49 dollárt, az amerikai nyersolajért 111,59 dollárt adtak.
Mint arról a líbiai válság kapcsán beszámoltunk, a 28 államot - köztük 20 európai országot – tömörítő Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) szerint a tagállamok összesített tartaléka a kormányzati és az olajipari készleteket együttvéve nagyjából 4,2 milliárd hordó. Az IEA és Líbia közös tartaléka együtt a világ teljes olajfogyasztását tekintve közel 50 napra volna elég.
A tartalékokat 2005-ben, a Katrina és a Rita hurrikán pusztítása után kellett a legnagyobb mértékben igénybe venni. Az IEA 2005 szeptemberében összesen 60 millió hordó olajat irányított a piacra a stratégiai készletek megcsapolásával, az amerikai kitermelés növelésével és a kereslet csökkentését eredményező intézkedésekkel. Az IEA ezen kívül csak egyszer, az 1990-91-es öbölháború idején nyúlt a tartalékokhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.