A Bloomberg számításai szerint a világelső Toyota 241 milliárd jenes veszteséget könyvelhet el a szeptember 30-val végződő első hat hónapban, míg a Nissan 48 milliárd jenes mínuszt kénytelen elkönyvelni.
A Citigroup tokiói elemzője szerint a legrosszabb esetben előfordulhat, hogy a japán autógyártók és beszállítók együttesen minden idők legnagyobb kárát szenvedik el a földrengés utóhatásaként. Norijuki Matszusima negatív véleményét jól tükrözi, hogy cége április 8-án vételről eladásra módosította a japán autóiparra vonatkozó befektetési ajánlását. A szakértő úgy véli, hogy a kitermelési gondok 2012 áprilisáig tarthatnak, a második félévben pedig elfogynak a Toyota tengerentúli készletei, így a konszern teljesítménye tovább csökkenhet. A legfrissebb közlés szerint az óriáscégnél áprilisig összesen 400 ezer autó gyártás esett ki a földrengés miatt.
"Még ha a termelés helyre is áll, az emberek továbbra is tartanak az utórengésektől és a radioaktív szennyezéstől" – fogalmazott Juki Szakurai, a Fukoku Capital Management elemzője. A Toyota várakozásai szerint novemberre vagy decemberre állhat helyre a teljes gyártókapacitás, ez azonban csökkenti majd a különbséget a világelső japán gyár és a második helyet elfoglaló General Motors között.
Sem a Toyota, sem a Nissan nem kommentálta az esetleges éves bevételcsökkenésre vonatkozó véleményeket, az azonban biztos, hogy Japán a teljes autóipar szektor eladásait tekintve 1968, a mérések kezdete óta nem rögzítettek ilyen alacsony értékesítési adatot. Áprilisban 51 százalékkal, 108 824 darabra esett vissza a hazai piacon eladott autók száma, ez 1974 óta nem látott visszaesést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.