Az építőipari és barkácstermékek forgalmazásával foglalkozó társaság tavalyi bevétele 31,8 milliárd forint volt (szemben a 2009-es nettó 35,4 milliárddal), emellett 2,2 milliárdnyi veszteséget könyvelt el.
A válság előtti forgalom eléréséhez még legalább három év kell – hangsúlyozta Schlemmer Zoltán, a társaság ügyvezető igazgatója.
Mint mondta, a barkácspiachoz szorosan kapcsolódó építőipari tevékenység az elmúlt időszakban rendkívül alacsony szintre csökkent, a családok nemigen tudnak félretenni lakásuk, házuk felújítására. Ráadásul a hitelpiac is áll. Várakozásai szerint azonban az év második felében megindulnak a lakossági vásárlások. A 19 áruházból álló lánc további bővítéséről egyelőre nincs szó, már csak azért sem, mert a Praktiker lefedi az egész országot.
A barkácspiacon egyedülálló Praktiker Webshop forgalma a vállalat bevételeinek körülbelül egy százalékát teszi ki, ezzel a Praktiker jelentős szeletet hasít ki a hazai e-kereskedelemből. A cég egyébként még az idén elérhetővé teszi a mobiltelefonos áruvásárlás lehetőségét hazai áruházaiban és „csináld magad” közösséget alapít az egyik közösségi portálon.
A Praktiker konszern – válaszul a gazdasági válság okozta bevételcsökkenésre – elindította a Praktiker 2013 elnevezésű projektet, ez a magyarországi leányvállalatot is érinti. Ennek keretében a Praktiker újragondolja stratégiáját, racionalizálja belső működését és jobban összehangolja a vállalatai közötti nemzetközi folyamatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.