BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Electrolux: Kemény időszakon vagyunk túl

„Kemény időszakon vagyunk túl, nagy volt az árnyomás, drágultak az alapanyagok, és a fő piacainkon a vártnak megfelelően gyenge volt a kereslet” – így összegezte a második negyedévet Keith McLoughlin, az Electrolux AB elnök-vezérigazgatója.

A svéd fehérárugyártó újdonsült vezetője, aki ez év januártól vette át a stafétabotot elődjétől, Hans Strabergtől, a második fél évre sem ígért nagy változást, jelezve, az év hátralévő részében elérhető profit elmarad az egy évvel korábbitól.

Az eredményesség javítása érdekében néhány régióban áremelésre, illetve a költségek további csökkentésére egyaránt készül a háztartási berendezéseket gyártó konszern. A skandináv nagyvállalat továbbra is aktív részese akar lenni az iparági konszolidációnak is. Ennek keretében a közelmúltban lezárhatta az egyiptomi Olympic Group felvásárlását. Ettől azt várja, hogy a feltörekvőben lévő észak-afrikai és közel-keleti országokban piacvezetővé válhat.

Ami az egyes térségeket illeti, Észak-Amerikában különösen szembetűnő a kereslet éves öszszevetésben 10 százalékos viszszaesése, ennek oka, hogy a tavalyi második negyedévben a kormány támogatási programja átlagon felül hajtotta a vásárlásokat. Európán belül főleg a kontinens nyugati fele okozott csalódást, a főbb piacokon – Olaszország, Nagy-Britannia – kétszázalékos csökkenéssel kellett számolnia, ezzel szemben a kelet-európai térségben ismét kiemelkedő mértékű, 12 százalékos növekedést lehetett kihasználni.

Az első fél évben ennek megfelelően a társaság bevétele mintegy ötmilliárd svéd koronával maradt el az egy évvel korábbitól, ezt azonban a kedvezőtlen árfolyammozgások számlájára írja a cég, összehasonlító árfolyamon stagnálásról lehet beszélni. A kedvezőtlen költségtendenciák főként az eredménymutatókban éreztették a hatásukat, mind az operatív, mind a nettó profit az első hat hónapban mintegy 30-40 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

A svéd csoport magyarországi leányvállalata az idei első fél évben az előzetes adatok szerint 81,1 milliárd forint bevételt könyvelhetett el, ez megfelel a terveknek, s 10 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbi forgalmat – válaszolta lapunk megkeresésére Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója.

A svéd társaság húsz éve telepedett meg nálunk, az egykori Lehel Hűtőgépgyárat vásárolta fel. Azóta a magyarországi leánycég az anyavállalat egyik meghatározó európai hűtő-, fagyasztóláda- és porszívógyártó bázisa lett, Jászberényben és Nyíregyházán van üzeme. A magyarországi szerelősorokon készülő több millió termék több mint 90 százalékát Nyugat- és Kelet-Európába exportálják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.