Újra belép a horvát piacra a fagyasztott pékáruk gyártásáról ismert Fornetti Holding azután, hogy az év elején szakított a horvátországi piacot ellátó master franchise partnerével – tájékoztatta a Világgazdaságot Szabó József, a társaság ügyvezető igazgatója. A magyar gyártó terméke több ezer kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységbe juthat majd el a Fornettinek speciális bolti berendezéseket gyártó Thermotechnika segítségével. A süteményeket és pékárukat a horvát piacon a jövőben Bonforno néven forgalmazzák a korábbi partnerrel fennálló visszás jogi helyzet miatt – tette hozzá a szakember.
A megállapodás értelmében a két társaság közös céget alapít, a gyártást a Fornetti vállalja, a szállítást és a forgalmazást a Horvátországban kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek eladásával és szervizelésével foglalkozó Thermotechnika végzi majd. Jelenleg a munkatársak képzése folyik, s néhány hónapon belül – várhatóan ősztől – elindul a termékek forgalmazása is.
Szabó József elmondta, a közös céggel azt tűzték ki célul, hogy két-három éven belül piacvezető pozíciót érnek el. A szakember szerint a terv nem tűnik kivitelezhetetlennek, ugyanis a horvát piac gerincét a kisipari vállalkozások adják, így a szinte az egész országot lefedő megoldással elérhető a vágyott státus. A rövid távú elképzelésekről szólva Szabó József elmondta: havi szinten 200-300 tonna fagyasztott terméket szeretnének értékesíteni el. Viszonyítási alapként a cégcsoport vezetője elmondta, Magyarországon a havonta eladott mennyiség 1200-1300 tonnát tesz ki.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.