BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem félnek az iPhone-tulajdonosok mélyen a zsebükbe nyúlni

Az Apple üzleti stratégiája egyre nagyobb mértékben támaszkodik az App Store-ra és az ott elérhető szoftverekre. A cég szerveiről a múlt héten töltötték le a 15 milliárdodik alkalmazást: úgy tűnik az üzleti modell igencsak sikeres.

Az Apple általában csak akkor áll elő az App Store-ról szóló anyagokkal, ha azok a saját érdekeit szolgálják, így a Piper Jaffray elemzője kicsit utána járt az Apple boltjáról szóló statisztikáknak. Az átlagos felhasználó 2011-ben 83 alkalmazást fog letölteni, szemben a 2010-es 51-gyel, ami 61 százalékos növekedést jelent. "Az okostelefonok tulajdonosai egyre jobban rákapnak az alkalmazásokra és az iPhone használók élen járnak ebben" - írta Gene Munster az elemzésében.

Az átlagos alkalmazásár is növekedni látszik, egy év alatt 14 százalékkal nőtt, igaz 2010-ben még 18 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Bár az alkalmazások 82 százaléka ingyenes, a maradék 18 százalékért átlagosan 1,44 dollárt fizetnek a tulajdonosok. Az árak emelkedésének egyik oka az iPad terjedése lehet, melyre a bonyolultabb szoftverek általában drágábbak is.

A Google Android Marketjének mintegy 400 ezer alkalmazásával szemben az App Store-ban 425 ezer található. A Google alig 4,5 milliárd letöltésnél tart az Apple múlt héten bejelentett 15 milliárdjával szemben. Bár az App Store a cég bevételeinek mindössze 1 százalékát generálja, a virtuális bolt nélkül az Apple képtelen lenne olyan mennyiségben eladni az iPhone-jait és iPadjeit, mint ahogyan teszi.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.