Az elemzők szerint ma még egyértelműen az Apple határozza meg ezt a piaci szegmenst, annak ellenére, hogy a versenytársak is piacra dobták már saját modelljüket, ezek azonban sem hardverben, sem tartalomban vagy akár marketingben nem érnek fel az iPadhez. Ráadásul – teszik hozzá a szakértők – az Apple által több rivális ellen is kezdeményezett szabadalmi jogvita szintén késlelteti a konkurencia masszívabb megjelenését a meghatározó piacokon.
Az alma logójú cég az idén 44,2 millió iPadet dob piacra. A korábbi becslés még 43,7 milliót jelzett előre, belekalkulálva a Japánban bekövetkezett természeti katasztrófák hatását a termelésre és a részegységellátásra. A problémákon azóta sikerült felülkerekedni, ezért ilyen bizakodó a piackutató. Az IHS szerint az Apple iPad-szállításai 2015-ben a 120 millió darabot is meghaladják, szemben az előző előrejelzésben szereplő kevesebb mint százmillióval.
Ezek alapján az idén az almás táblagépek adják a globális kínálat közel háromnegyedét, 2015-ben pedig közel 44 százalékát. A májusi becslések alapján az ez évi mutató még 64, a négy esztendővel későbbi pedig 32 százalékról szólt.
A riválisok nehézségeinek egyik iskolapéldáját a Hewlett-Packard adta azzal a már jól ismert közelmúltbeli bejelentéssel, hogy ki akar szállni a hardverpiacból, ami egyben a korábbi táblagépes terveit is megtorpedózza. A lépés 14 hónappal azután következett be, hogy megvásárolta a mobileszközökben jártas Palm céget; utóbbi operációs rendszerére, a webOS-re kívánta alapozni táblás termékeit. Az egyéb szoftverekre alapozó márkák pedig a vártnál lassabban tudják piacra dobni a termékeket, amelyekhez sok esetben hiányzik az elegendő tartalom és a megfelelő alkalmazások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.