Átépíti üzemanyagtöltő hálózatának számos üzletét a Shell Magyarország Zrt., a beruházási döntés hamarosan megszületik. Addig csak annyit árult el a tervekről Kapitány István, az angol-holland anyacég európai kiskereskedelemért felelős alelnöke, hogy a kínálat megújul és kapható lesz elvihető meleg étel is. A meleg étel bevezetése más európai országokban már megkezdődött, de a kínálat mindenütt a helyi nyersanyagokhoz és ízléshez igazodik.
A jövőre induló, két-három éves projekt jól jelzi a cég előtti fejlődési lehetőségeket is. A Shell a Mol után a hazai üzemanyag-kiskereskedelem második legnagyobb szereplője. Kútjai számát azonban már nem kívánja növelni, sőt, ez év elején néhány kisebb forgalmú egységtől meg is vált. 243 töltőállomást üzemeltet (ebből 50-et a Tescótól bérel), ami körülbelül 23 százalékos piaci részesedést takar. A jelentősebb hálózatbővítés ellen szól az üzemanyagpiac több éve tartó zsugorodása is, marad tehát az egyéb szolgáltatások és termékek piacán való erősítés. Kapitány István tájékoztatása szerint Magyarországon az üzemanyag-kiskereskedők bevételeinek körülbelül 70 százaléka származik a benzin- és dízeleladásból, és a 30 shop bevételeiből. Van olyan európai ország, ahol sokkal magasabb a bolti bevétel aránya.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.