Az idei, július-szeptemberi időszakban Kínában 24 millió okostelefont adtak el, szemben az Egyesült Államok 23 milliójával - a távol-keleti ország ezzel első alkalommal előzte le az USA-t e téren.
A kínai piacra szánt szállítmányok a harmadik negyedév során 58 százalékkal nőttek, ugyanakkor az Egyesült Államokban a kereslet 7 százalékkal esett vissza.
A siker titka természetesen az olcsó, Kínában gyártott modellekben rejlik, mint amilyen a ZTE is. Ugyanakkor az eladások legnagyobb nyertese a Nokia volt, 28,5 százalékos részesedéssel, miközben a dél-koreai Samsung 17,6 százalékát fedte le a piacnak a harmadik negyedévben. Az összes többi gyártó osztozik a maradék 53,9 százalékon.
A hagyományos mobiltelefonok piacán már régóra Kína a legnagyobb, csaknem 952 millió előfizetővel, az utóbbi időben azonban egyre nagyobb a nyomás a szolgáltatók részéről is, hogy az ügyfelek váltsanak okostelefonra és használják ki a gombaszerűen növekvő 3G-s hálózatok előnyeit.
A felmérést készítő Strategy Analytics szerint Kína épp most válik a világ legnagyobb okostelefon-piacává, amit sem a gyártók, sem a fejlesztők nem hagyhatnak figyelmen kívül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.