A nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan itthon is egyre több vállalat használja a közösségi oldalakat marketing célra vagy éppen munkaerő-felvételnél. A DLA Piper nemzetközi ügyvédi iroda Egyesült Királyságban végzett felmérése szerint a csatorna túloldalán ma már a cégek bő háromegyede aktív a közösségi oldalakon, s 42 százalékuk toborzásra is használja ezt a felületet. Magyarországon ez az arány ugyan még alacsonyabb, az aktivitás dinamikus növekedése azonban komoly kihívás elé állítja a cégeket, az alkalmazottakat és a jogalkotót – mondta lapunknak Kozma Zoltán, ügyvéd a DLA Piper hazai irodájának vezető munkatársa.
A szakember szerint itthon az egyik legnagyobb kihívást a munkaviszonnyal kapcsolatos használat szabályozása jelentheti, feltehetőleg itt lesz a jövőben a legtöbb probléma a munkavállalók és a munkáltatók között. Az egyik kulcskérdés, hogy az alkalmazott mit jelentethet meg a munkaadóról a különböző közösségi oldalakon. A korábbi szabályozás csak annyit rögzített, hogy a munkavállaló munkaadója jogos gazdasági érdekeit nem sértheti vagy veszélyeztetheti, az új Munka Törvénykönyve ugyanakkor ezt már kiterjeszti a munkaidőn kívüli időszakra is, s ez alapján az alkalmazott egyáltalán nem tanúsíthat olyan magatartást, amely alkalmas a munkáltató helytelen megítélésére.
Kozma Zoltán szerint ez részben a közösségi oldalak terjedése miatt is kerülhetett be a jogszabályba, s persze ez nem jelenti azt, hogy a munkaviszony korlátlanul befolyásolhatja a munkavállaló munkaidőn kívüli magatartását, de mindenképpen úgy is értelmezhető, hogy a munkavállaló nem posztolhat semmit, ami sérti munkaadója jogos gazdasági érdekeit, vagy a munkáltató helytelen megítéléséhez vezethet.
Részletek a mai Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.