A cégvezér a Citroënnel kötött szövetséghez hasonlónak nevezte a megállapodást, amelynek nyomán a GM 7 százalékos tulajdonrészt vásárol francia konszernből. A szövetség segítségével a GM könnyebben terjeszkedhet Európában, míg a Peugeot-Citroën előtt több lehetőség nyílik a kontinensen kívüli piacon. Az amerikai óriás Robert Peugeot szerint elsősorban az alacsony kibocsátású kisautókkal kapcsolatos know-how iránt érdeklődik a francia riválisnál, miközben a PSA a GM segítségével alapít leányvállalatot a globális felvásárlások céljából.
A tervek szerint közös, modulokra épülő autógyártási platformokat is létrehoznak az évi kétmilliárd dolláros hozadékot jelentő együttműködésben, amelyet a két konszern egyenlően oszt szét. A márkák azonban továbbra is egymás versenytársai maradnak és a PSA tovább tárgyal más lehetséges üzleti partnerekkel, például a Mitsubishivel is.
Robert Peugeot elismerte: az autószektor helyzete továbbra is törékeny és a Philippe Varin vezérigazgató által bejelentett intézkedésekre szükség van a versenyképesség javítására. Peugeot kiemelte: véget ért az a korszak, amikor egy autógyártó teljes egészében a saját erőforrásait felhasználva fel tudott építeni egy gépkocsit. Arra a kérdésre, hogy a piaci reakciót tekintve nem volt-e rossz a bejelentés időzítése, azt válaszolta: iparági szempontból most érkezett el az idő, és nem számít a piacok esetleges negatív reakciója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.