Hogy nem csökkent az utazási kedv, azt jól mutatta, hogy az ötnapos seregszemle idejére megbénult a német főváros közlekedése. Az ITB többszintes, 160 ezer négyzetméteres területén a Magyarországot népszerűsítő stand nem kapott fő helyet, de így járt térségünk többi országa is. A jó szakmai kapcsolatokat jelzi viszont, hogy csütörtöki ottjár-tunkkor épp a német kormánypártok turisztikai munkacsoportja kereste fel a magyar standot. Szóba került a becsődölt Malév ügye is, hiszen a tavalyi több mint félmillió vendéggel Németország megőrizte első helyét hazánk legfontosabb küldő piacainak rangsorában.
A Lufthansának viszont nincsenek pénzügyi problémái, és alighanem a német légitársaság nevéhez fűződik az ITB legnagyobb szabású és legkockázatosabb bejelentése is: „Hárommilliárd eurós fejlesztéssel 1,98 méter hosszú ággyá alakítható ülésekkel szereljük fel repülőgépeink üzleti osztályát” – mondta Jens Bischof, a Lufthansa igazgatósági tagja. Hosszú évek fejlesztése utána a Frankfurt–New York útvonalon 2010-ben már több mint 1300 utas tesztelhette a luxuskörülményeket, de az új business class kabinok kényelmét először akkor élvezhetik majd az aludni vágyó utasok, amikor néhány hét múlva befutnak a megrendelt Lufthansa Jumbók, azaz a Boeing 747-8-asok.
„Négy évig is eltarthat, mire a több mint száz gépből álló, hosszú távú repülőparkunk belsejét átalakítjuk” – fogalmazott Bischof. Kérdés persze, hogy lesz-e elég olyan utas, aki kifizeti a borsos árakat.
Új fejezet kezdődik hamarosan a Lufthansa életében az új berlini repülőtér, a Berlin Brandenburg júniusi megnyitásával is. A német fővárosból kínált célállomások száma ugyanis 39-re bővül a mai 11-ről.
A március 25-én induló nyári menetrendbe már 83 ország 216 úti célja került, 61 új összeköttetést teremtve. Az interkontinentális járatok közé két új kínai úti célt is beillesztett a társaság. Európán belül a Lufthansa beszáll az árversenybe is, indulásként már 49 euróért is hozzá lehet jutni a legolcsóbb repülőjegyekhez.
Emlékezetes, hogy a Malév február 3-i leállására a német légitársaság is azonnal reagált. Bővítette Frankfurt és München célállomásokról indított repülőgépeinek kapacitását, és február 6-tól napi ötre emelte a Frankfurtból Budapestre induló gépeinek a számát. Új járatokat indított Berlinből és Hamburgból is Budapestre. A német fővárosból naponta egy Boeing 737-es közlekedik, míg Hamburgból szintén napi egyszer indul Lufthansa-járat.
Ággyá alakítható ülésekkel szereljük fel a gépeink üzleti osztályát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.