A cég számára a fő gondot a magyar vendégek elmaradása okozza, itthon ugyanis eddig alig fele annyi jegy talált gazdára, mint 2011 hasonló időszakában. Gyulay Zsolt szerint ennek alapvetően két oka van. Az egyik, hogy a labdarúgó-Európa-bajnokság és különösen az olimpia (mely épp a mogyoródi futam hétvégéjén kezdődik) komoly konkurenciát jelent a Magyar Nagydíj számára, a hazai cégek ugyanis jellemzően csak egy jelentősebb sporteseményre költenek, s míg ez tavaly – nagy világesemény híján – az F1-es versenyhétvége volt, az idén már nem feltétlenül a mogyoródi futamot választják.
Nem csak a vállalati vevők maradnak azonban el, a lakosság sem olyan lelkes, mint az elmúlt esztendőkben. A vezérigazgató szerint ez elsősorban azzal magyarázható, hogy míg eddig lehetett üdülési csekkel fizetni a Forma–1-es belépőkért, addig a SZÉP kártyát egyelőre nem tudják elfogadni. Hozzátette ugyanakkor: folyamatosan lobbiznak, hogy ezen változtathassanak, s bízik abban, hogy még a július 29-ei verseny előtt sikerrel járnak.
Miközben itthon nem igazán fogynak a belépők, a külföldi jegyértékesítés – részben a fordulatos világbajnokságnak, részben a HS folyamatos akcióinak köszönhetően – kifejezetten kedvezően alakul, ami azért igen fontos a szervező számára, mert a vendégek 85 százaléka jellemzően a határon túlról érkezik. Gyulay Zsolt elmondta: a lengyel szurkolók – Robert Kubica balesete miatti – tavalyi kiesése ugyan okozott némi gondot, 2011-ben azonban igen sokan érkeztek a Magyar Nagydíjra Németországból, Hollandiából, Angliából, illetve Olaszországból, és egyre többen jönnek a régiós államokból, így például Romániából és Oroszországból is. A vállalatvezető reméli, hogy a külföldi érdeklődés a következő hetekben sem csökken majd, és így a tavalyinál nagyobb árbevételt ér el a jegyek értékesítéséből a társaság.
Miközben a HS-nél abban reménykednek, hogy a külföldi érdeklődés biztosítja majd a bővülést, a budapesti szállodák eddigi tapasztalatai igencsak felemásak. Abban mindenki egyetért, hogy a verseny hétvégéjére jellemző foglaltsági adatok, és ennek megfelelően az árak is az évezred eleje óta évről évre alacsonyabbak, és többen attól tartanak, hogy ez a hotelek számára kedvezőtlen tendencia az idén is folytatódik. A Hunguest Hotels két budapesti szállodája közül az egyik például még félig sem telt meg, s Huba Mariann, a lánc fővárosi egységeinek vezetője szerint ebben a hotelben annak ellenére sem várható telt ház a Magyar Nagydíj idejére, hogy az árak most már alig magasabbak, mint egy átlagos hétvégén. A szállodavezető szerint a másik egységben ugyan akár 100 százalékos is lehet a kihasználtság, azonban még itt is igen nagy a bizonytalanság, a korábbi gyakorlattal ellentétben ugyanis a vendégek többsége nem fizette előre ki szállását.
Nem ennyire pesszimista, de nem vár jelentős növekedést Kovács Balázs, a fővárosban 12 szállodát üzemeltető Danubius Hotels Group értékesítési és marketing-vezérigazgatóhelyettese sem. A társaság prognózisa szerint az idei átlagos foglaltság a Forma–1 hétvégéjén 80 százalék körül lehet, ami nagyjából megegyezne az egy esztendővel korábbival, de jóval kevesebb a két évvel ezelőtti 88 százaléknál. Kovács Balázs lapunknak jelezte: az eddigi értékesítési adatok alapján az előrejelzés tarthatónak tűnik, múlt hét végéig ugyanis időarányosan több szobát adtak ki, mint egy évvel korábban. Árbevétel szempontjából azonban nem ilyen kedvező a helyzet. A csoportnál úgy számolnak, hogy a bevétel szintén megegyezhet a tavalyival, ám 2011-ben ezt a szintet 270 forint környéki euróárfolyam mellett sikerült elérni, míg most 290 környékén jár a kurzus. Mindez azt jelenti, hogy a lánc euróban a tavalyinál 6–8 százalékkal alacsonyabb áron tudja csak értékesíteni szobáit.
Egyes szállodái esetében az árak csökkenését tapasztalta a fővárosban szintén tucatnyi házat üzemeltető Mellow Mood Group is – jelezte a Világgazdaságnak Major Tímea, a lánc marketing- és PR-menedzsere. A csoport foglaltsági adatai ugyanakkor igen széles skálán szóródnak: akad olyan háromcsillagos hoteljük, ahol már most a szobák 97 százalékát kiadták, de olyan szálló is van, amelyikben a 40 százalékot sem érte el a telítettség. A társaság a belvárosi 3 csillagos hoteleitől 65 százalék körüli foglaltságot, Váci utcai szállodáitól pedig telt házat vár, míg a belvárostól távolabb eső 4 csillagos Expo Congress Hotelben a szobák nagyjából 60 százaléka kelhet el.
Tavaly a KSH adatai szerint a budapesti és közép-Duna-vidéki régióban összesen 20,7 ezer kiadható szállodai szoba volt, ami nagyjából 15 százalékos növekedést jelent 3 év alatt, a Forma–1 idején leginkább keresett 4 csillagos kategóriában azonban ennél is sokkal nagyobb mértékű bővülést regisztráltak: a tavalyi 10,2 ezer szoba közel másfélszer annyi, mint amennyi 2008-ban volt.
A piac ugyanakkor kezd telítetté válni, amit jól jelez, hogy tavaly alig 300 új négycsillagos szállodai szobát adtak át, így ez elvileg az idén nem indokolná a foglaltsági adatok és az árak érezhető csökkenését. Nem kedvez ugyanakkor a vendéglátószektor számára a Malév csődje, emiatt ugyanis bizonyos helyekről csak fapados légitársaság gépével utazhatnak a rajongók, míg aki hagyományos légitársaságot választ, jóval többet fizethet, mint egy esztendővel korábban, mivel a magyar cég bedőlése után a konkurensek jelentősen emelték áraikat.
Tavaly a KSH adatai szerint a budapesti és közép-Duna-vidéki régióban összesen 20,7 ezer kiadható szállodai szoba volt, ami nagyjából 15 százalékos növekedést jelent 3 év alatt, a Forma–1 idején leginkább keresett 4 csillagos kategóriában azonban ennél is sokkal nagyobb mértékű bővülést regisztráltak: a tavalyi 10,2 ezer szoba közel másfélszer annyi, mint amennyi 2008-ban volt.
A piac ugyanakkor kezd telítetté válni, amit jól jelez, hogy tavaly alig 300 új négycsillagos szállodai szobát adtak át, így ez elvileg az idén nem indokolná a foglaltsági adatok és az árak érezhető csökkenését. Nem kedvez ugyanakkor a vendéglátószektor számára a Malév csődje, emiatt ugyanis bizonyos helyekről csak fapados légitársaság gépével utazhatnak a rajongók, míg aki hagyományos légitársaságot választ, jóval többet fizethet, mint egy esztendővel korábban, mivel a magyar cég bedőlése után a konkurensek jelentősen emelték áraikat. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.