A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég vezérigazgató-felméréséből egy szembeötlő nézetkülönbségre derült fény. Miközben a nyugati cégvezetők sokkal inkább a versenytárssal, az ügyfelek helyzetével, a piac mozgásaival vannak elfoglalva, és ezeket tartják a legkritikusabbnak a tervezéskor, illetve a kockázati tényezők számbavételekor, a magyarországiak a törvényi környezetet és az adózási rendszer bizonytalanságait tették válaszaikban az első helyekre.
Osztovits Ádám, a PwC cégtársa a managermagazin júniusi számában megjelent cikkében arra is rávilágít, hogy nálunk egyelőre kevésbé képes a piacorientáltságra egy-egy cégvezetés, és a piaci környezet buktatóinak kezelése helyett kénytelen sokszor az adminisztratív nehézségekkel bajlódni. Döbbenetes az is, hogy míg a külföldi cégek mindig oda nyomulnak, ahol piacot látnak, addig a magyar vállalatok továbbra sem mernek külföldi piacra lépni.
A hazai felsővezetők továbbra is a hatékonyságnövelést, a költséghatékonyság javítását tartják a legfontosabb feladatuknak, ami a gazdasági válság közepe-vége felé természetesen érthető is. Az azonban kevésbé dicsérhető, hogy kevesen gondolják úgy, éppen ebben a nehéz időszakban kellene beruházni, ez jelenthetné a legfőbb versenyelőnyt a válság utáni időszakban.
A vállalkozás sikeréhez – nem véletlenül – némi vállalkozó szellem is szükséges, ami persze nem mehet az egészséges kockázatkezelés kárára. Jó jel, hogy egyre többen tudnak valóban használható, életszerű stratégiát készíteni. Vagyis a rigorózus menedzsmenten és fókuszáláson túl eljött az ideje a vállalkozó kedv és az ügyfelek újrafelfedezésének is.
A vezérigazgatói felmérésről szóló cikket teljes terjedelemben a managermagazin júniusi számában olvashatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.