BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eljött az ideje a vállalkozó kedv és az ügyfelek újrafelfedezésének

A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég vezérigazgató-felméréséből egy szembeötlő nézetkülönbségre derült fény. Miközben a nyugati cégvezetők sokkal inkább a versenytárssal, az ügyfelek helyzetével, a piac mozgásaival vannak elfoglalva, és ezeket tartják a legkritikusabbnak a tervezéskor, illetve a kockázati tényezők számbavételekor, a magyarországiak a törvényi környezetet és az adózási rendszer bizonytalanságait tették válaszaikban az első helyekre.

Osztovits Ádám, a PwC cégtársa a managermagazin júniusi számában megjelent cikkében arra is rávilágít, hogy nálunk egyelőre kevésbé képes a piacorientáltságra egy-egy cégvezetés, és a piaci környezet buktatóinak kezelése helyett kénytelen sokszor az adminisztratív nehézségekkel bajlódni. Döbbenetes az is, hogy míg a külföldi cégek mindig oda nyomulnak, ahol piacot látnak, addig a magyar vállalatok továbbra sem mernek külföldi piacra lépni.

A hazai felsővezetők továbbra is a hatékonyságnövelést, a költséghatékonyság javítását tartják a legfontosabb feladatuknak, ami a gazdasági válság közepe-vége felé természetesen érthető is. Az azonban kevésbé dicsérhető, hogy kevesen gondolják úgy, éppen ebben a nehéz időszakban kellene beruházni, ez jelenthetné a legfőbb versenyelőnyt a válság utáni időszakban.

A vállalkozás sikeréhez – nem véletlenül – némi vállalkozó szellem is szükséges, ami persze nem mehet az egészséges kockázatkezelés kárára. Jó jel, hogy egyre többen tudnak valóban használható, életszerű stratégiát készíteni. Vagyis a rigorózus menedzsmenten és fókuszáláson túl eljött az ideje a vállalkozó kedv és az ügyfelek újrafelfedezésének is.

A vezérigazgatói felmérésről szóló cikket teljes terjedelemben a managermagazin júniusi számában olvashatják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.