BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szabályozás vagy szórakozás?

A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében. Miközben a munkavállalók 37 százaléka véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, a Kelly Services globális felmérése szerint 39 százalék tartja káros hatásúnak a munkára.

„Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem, meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is” – mondta Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Szerinte „a közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is”.

Nálunk például a munkavállalók különböző korosztályai közül az „Y” generáció (19–30 évesek) 48 százaléka, az „X” generáció (31–48 évesek) 34 százaléka, míg az ú.n. „­baby boomer” generáció (49–66 évesek) 25 százaléka véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen. „Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok” – tette hozzá Jónás Anikó.

Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett és rendkívül kényes kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.