A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében. Miközben a munkavállalók 37 százaléka véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, a Kelly Services globális felmérése szerint 39 százalék tartja káros hatásúnak a munkára.
„Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem, meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is” – mondta Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Szerinte „a közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is”.
Nálunk például a munkavállalók különböző korosztályai közül az „Y” generáció (19–30 évesek) 48 százaléka, az „X” generáció (31–48 évesek) 34 százaléka, míg az ú.n. „baby boomer” generáció (49–66 évesek) 25 százaléka véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen. „Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok” – tette hozzá Jónás Anikó.
Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett és rendkívül kényes kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.