Hétfőn az USA kútjain egy liter benzin már csak 0,926 dollárba került, ami a keddi árfolyamon 226 forintot jelent. A benzin ára az Egyesült Államokban a választási harc fontos részének számít, és a Neue Zürcher Zeitung nemrégiben arra emlékeztetett, hogy újraválasztásuk érdekében amerikai elnökök már korábban röviddel a szavazás előtt intézkedéseket követeltek a benzinárak csökkentésére.
Így nem is csoda, hogy a míg Európában szép lassan süllyed az autóértékesítés, májusban negyedével, 1,334 millió fölé bővült az Egyesült Államokban a személyautók és pickupok piaca. Az öt havi 5,28 millió darab pedig 13 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakának számait.De nem is ez a legérdekesebb, hanem az, amire jó ideje nem volt példa: az átlagot meghaladó mértékben, 27 illetve 30 százalékkal bővült a közepes, és kisméretű személyautók értékesítése.
Másrészt viszont az amerikaiak imádják a személyautóként használt, az európaiaknál nagyobb méretű négyajtós pickupokat, amelyek forgalma májusban 25 százalékkal nőtt a tavalyi májushoz képest, így nem meglepő, hogy a legkelendőbb tíz modell között hármat is találunk belőlük. Pedig ezek aztán falják a benzint, hiszen az 5,62 méter hosszú, két méter széles és ugyanilyen magas Chevrolet Silverado üresen két tonnát nyom, úgyhogy nagy motor kell belé, hogy ennyi vasat megmozgasson.
De az amerikaiak egyre nagyobb számban vesznek európai luxuskocsikat is. Olyannyira, hogy májusban 21 százalékkal 24,5 ezerre emelkedett a Mercedes forgalma. A márka egyre stabilabban tartja vezető helyét az USA piacán, hiszen a második helyen álló BMW ugyan több mint 22 ezer kocsit adott el, de ez csupán 7 százalékkal haladja meg a bázist, míg az Európában vitathatatlanul piacvezető Audi a tengerentúlon annak is örül, hogy 10 százalékos bővüléssel 11,5 ezer kocsit adott el a múlt hónapban.
Ehhez képest igen szép eredmény a japán Subaru ötven százalékos májusi előrelépése 30 ezerre, míg a Porsche 2800 darab fölött stagnált. A kifejezetten rétegmodelleket gyártó Maserati forgalma tizedével 226-ra nőtt, miközben a Bentley-é ugyanennyivel kétszáz darabra csökkent. A Rolls Royce pedig a tavaly májusi 25 helyett most csak 24 kocsit adott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.