BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hosszú távú branding, avagy a világ jobbítása

Malcolm Gladwell, sok sikeres ismeretterjesztő könyv szerzője nemrég előadást tartott Torontóban, és néhány érdekes megfigyelést tett a vállalati kultúráról. Gladwellt a Time magazin idézi. „Istenítjük a vállalkozókat a mai kultúrában” – mondta Gladwell. „Ők a mi új prófétáink. Ha elolvassuk a szakirodalmat az a nagy vállalkozók ikonográfiája vagy legendairodalom”. Azokat a vállalkozókat fogják tisztelni, akik segítették az emberiséget, állítja a sikerszerző, nem pedig a képességet, hogy egy csomó pénzt csináltak. Példaként a vállalkozók közötti kontrasztra a Bill Gates és Steve Jobs közötti különbséget hozta fel.

„Gates a legkönyörtelenebb kapitalista volt, majd felébredt egy reggel és azt mondta: elég. És lelépett, összeszedte a pénzét, kiszállt a játékból. Szilárdan hiszem, hogy 50 év múlva a karitatív munkája miatt emlékeznek majd rá, de arra senki sem fog emlékezni, mi volt a Microsoft.”

Gatescel ellentétben a kor nagy vállalkozójának tartott Jobsra nem fognak emlékezni. Gladwell szerint ugyanis minden nagy vállalkozóban van egy közös vonás. „A legnagyobb vállalkozók amorálisak. Ez nem azt jelenti, hogy ők erkölcstelenek lennének. Ők teljesen céltudatosan összpontosítanak vállalkozásuk sikerére” – mondta Gladwell. „Pontosan ez teszi őket alkalmassá arra, hogy sikeres vállalkozást építsenek, de ez az, ami miatt nem kellene isteníteni őket.”

„Azt kell világosan látni, hogy ha a vállalkozókat tiszteljük, mi az, amit tisztelünk bennük.” – mondta Gladwell. „Ők nem erkölcsi vezetők. Ha azok lennének, nem lennének jó üzletemberek.” A TIME szerzője úgy véli, hogy Steve Jobs is jobbá akarta tenni a világot, és ez sikerült is neki, hiszen az iPod újra feltalálta a walkmant, az iPhone újrafogalmazta a mobilt, az iPad pedig valóban személyre szabta a számítógépet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.