A világháló hazai használatát vizsgálva a Bellresearch elemzői megállapítják, hogy ebben még mindig a kapcsolattartás, az információszerzés és tájékozódás, valamint a szórakozás, kikapcsolódás vezet.
A 15 évnél idősebbek körében ugyanis egyelőre szűk egyharmad használja csak a netet ügyei intézésére is. Az internethasználók kicsivel több mint a harmada keres fel legalább alkalmanként államigazgatási, kormányzati vagy önkormányzati honlapokat, a rendszeres használók aránya viszont csupán 3 százalék körül alakul – húzza alá a jelentés.
A szakértők azonban azt is megállapítják, hogy az internetes ügyintézéstől való idegenkedés hátterében nem a bizalmatlanság vagy a hozzáértés hiánya áll, hanem az emberek személyes kontaktus iránti igénye áll. Az ügyintézés fogalma a hazai fejekben ugyanis még mindig a buktatókkal és a bürokráciával kapcsolódik össze, amiben megnyugtatóbbnak tűnik, ha élő ügyintéző vezet végig a folyamaton értelmez és segít. Ettől függetlenül a megkérdezett netezők kétharmada az ügyintézésben is hasznosnak tartja a világhálót.
Az űrlapok és iratminták letöltésénél, illetve az adatszolgáltatás kapcsán ítélték a leghasznosabbnak a válaszolók az online csatornát, de a közérdekű kérdésekhez való hozzászólás is a közepesnél magasabb pontszámot kapott. Az egyes ügytípusok közül pedig a személyi okmányokkal, a jövedelemadó-bevallással és az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek a fontosak a többség számára. Teljes ügyet ugyanakkor ma még csak a netezők egytizede bonyolított a világhálón igaz erre ma még amúgy is csak az ügyek korlátozott körénél van mód.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.