A részvények 1,8 százalékkal zuhanva 17,73 dolláron zártak New Yorkban, ez a legalacsonyabb ár amióta a cég május 17-én 38 dolláros árral tőzsdére lépett.
Scott Devitt, a Morgan Stanley elemzője szerint egyre többen használják a Facebookot okostelefonon és tableten, ám ezeket a felhasználókat kevesebb reklám éri el: az asztali gépes, laptopos platform harmincszor annyi reklámot tud egy főre vetítve eljuttatni az oldalra belépőknek, mint a mobilos "részleg". Az elemző szerint a következő 12 hónapban a részvények árfolyama a 32 dolláros árra kúszik vissza, ez jelentős vágás a korábbi 38 dolláros várakozáshoz képest.
Elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy a közösségi játékokat övező népszerűség csökkenőben van, ami szintén hat a Facebookra. A felhasználók egyre nagyobb számban váltanak mobiljátékokra, ezzel az Apple-t és a Google-t helyzetbe hozva.
Múlt héten az EMarketer Inc. is csökkentette a közösségi oldal reklámbevételi várakozásait. A cég úgy számol, a Facebook 5.04 milliárd dolláros bevételhez jut, ez kevesebb a korábbi 6.1 milliárdos várt adatnál. Szerintük a reklámbevételek növekedése 2012-ben 34 százalékra, 2013-ban 29 százalékra lassul a 2011-es 68 százalékos adatról.
Júliusban a Facebook 32 százalékos eladási árbevételnövekedést közölt a második negyedévre. Első negyedévben ez 45 százalék volt, 2011 végén pedig 55 százalék.
A Facebook a lefelé tartó árfolyamspirált több bejelentéssel is próbálja enyhíteni: közölték, hogy egy már ismert kétmilliárd dolláros adókötelezettséget nem részvényeladásból fedeznek majd, Mark Zuckerberg alapító bejelentette, hogy egy évig nem adja el a részvényeit, továbbá a cég a korábbinál négy nappal előbb engedi a munkavállalóinak a részvényeik eladását - november eleje helyett október végén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.