A társaság ennek megfelelően nem a Facebook (FB) versenytársaként pozícionálja magát, ami azért sem meglepő, mert az immár bő egymilliárd felhasználót számláló FB látogatottsági adatait tekintve messze a kaliforniai társaság közösségi oldala előtt jár.
Más kérdés, hogy a Google Plus az elmúlt hónapokban jelentős mértékű növekedést mutatott fel. Ahogy arról Ade Oshineye, a cég közösségi szakértője egy hétfői sajtótájékoztatón beszámolt: a regisztrált felhasználók száma az első fél év végére elérte a negyedmilliárdot, akik közül 150 millióan egy hónapban legalább egyszer, 75 millióan pedig minden nap megnézték profiljukat, ráadásul az oldalon eltöltött idő is folyamatosan nő.
A FB és a Google között ugyanakkor nem csak a látogatók számában van komoly különbség, a két cég esetében az üzleti modell is jelentősen eltér. Miközben ugyanis a Facebook elsősorban a közösségi oldal által megteremtett tömegbázisra építve hirdetési bevételeiből él, a Google egyfajta ernyőként használja a Google Plust, s elsődleges célja, hogy közösségi erejét összes szolgáltatásába beépítse. Erre utal, hogy a társaság szép fokozatosan összes termékére kiterjeszti a Plus szolgáltatást, így mára többek között a Youtube-ot és a Gmailt is összekapcsolta a közösségi oldallal. Ezzel tulajdonképpen egyfajta multiplikátor hatást ér el a vállalat, amely ezzel a megoldással egyik szolgáltatásáról át tudja terelni a többire is fogyasztóit.
A Google tehát a közösség és a különböző termékek közötti szinergiákat próbálja kihasználni, ami nem mellesleg a hirdetések esetében is jelentős versenyelőnyt biztosíthat a vállalat számára – jelezte Ade Oshineye.
Az egyes szolgáltatások és természetesen elsősorban az internetes kereső használata során szerzett információkból ugyanis a társaság sokkal könnyebben képes a felhasználóknak relevánsabb keresési találatokat adni, és testre szabni a termékeket, illetve a reklámokat is. Ezzel pedig a konkurenseknél sokkal jobban letisztult célközönséget tud biztosítani a hirdetőknek, ami nyilván egy idő után az ilyen forrásból származó bevételek elérhető szintjét is jelentősen megemeli majd.
Marad a Youtube
Saját Youtube-alkalmazást adott ki a konkurens Apple operációs rendszerére a Google. A cég azért döntött az új applikáció kifejlesztése mellett, mert az Apple egy hónapja bejelentette: ősszel várható új IOS 6 szoftverébe már nem kap helyet saját fejlesztésű alkalmazása.
J. Z. Marad a Youtube Saját Youtube-alkalmazást adott ki a konkurens Apple operációs rendszerére a Google. A cég azért döntött az új applikáció kifejlesztése mellett, mert az Apple egy hónapja bejelentette: ősszel várható új IOS 6 szoftverébe már nem kap helyet saját fejlesztésű alkalmazása. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.