A Charlotte Business Journal legutóbbi jelentése szerint december 25-ig összesen 38,7 milliárd dollár értékben vásároltak különböző termékeket és szolgáltatásokat az interneten az amerikaiak, ez pedig 16 százalékos gyarapodást jelent 2011 hasonló időszakához képest. Szakértők előzetesen ugyan kétszámjegyű, de ennél egy hajszállal alacsonyabb bővülést prognosztizáltak.
Az idén is viszonylag sokan szerezték be az utolsó pillanatban az ajándékokat, legalábbis erre utal, hogy december 24-én több mint 1 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak le a világ legnagyobb gazdaságában az online kereskedők. A 20 milliárdot egyébként december első napjaiban lépte át a forgalom, míg 20-án 35, 23-án pedig 37 milliárd dollárnál jártak.
Bár pontos adatok még nincsenek, egyelőre úgy fest, hogy nem csak az interneten vásároltak többet az amerikaiak, a teljes költés is meghaladta a várakozásokat. Előzetesen az NRF piackutató elemzői úgy kalkuláltak, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére a feketepénteket követő egy hónapban 586,1 milliárd dollár értékben vásárolhatnak a fogyasztók az Egyesült Államokban, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest.
Az eNet legutóbbi elemzése szerint a karácsony itthon is megdobta az online értékesítést. Az elmúlt egy évben Magyarországon 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online, a forgalom pedig megközelítette a 177 milliárd forintot, ami mintegy 14 százalékos bővülés a tavalyi, 155 milliárdhoz képest. A gyarapodásban nagy szerepe van a nemrég megjelent webplázáknak, amelyek jelentősen bővítették a vásárlók körét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.