A TripAdvisor turisztikai portál listáján a világ legjobb 25 szállodája között a 23. helyen szerepel a Four Seasons Hotel Gresham Palace. A több millió vélemény alapján összeállított sorrend igencsak értékes, hiszen a budapesti szállodának olyan versenytársakkal kellett megküzdeni, amelyeknek Bali vagy Hawaii szigete, vagy éppen London ad helyet.
Az oldal egyébként nem csak a nemzetközi rangsort, de nemzetenkéntit is összeállított. Ennek egyik legfőbb érdekessége, hogy hazánk vonatkozásában a toplista erősen főváros centrikus, és csupán egyetlen vidéki szálloda lelhető fel rajta. A Tokaj-Hegyalján található Andrássy Rezidencia Wine&Spa a a Travelers'' Choice 2013 címet így olyanokkal együtt birtokolja, mint a már említett Four Seasons Hotel Gresham Palace vagy éppen a Le Meridien Budapest. A régió egyetlen luxusszállodája a jó borok mellé különleges ételeket is kínál – a Gault&Millau étteremkalauz is a legjobbak közé sorolta az elmúlt évben -, de a legtöbb dicséretet mégis talán a spa és wellness részleg kapja, ahol a kezelések során a szőlőszemek is fontos szerephez jutnak.
Az lista igazán multikulturális, hazánkba azonban a legtöbben még mindig Németországból érkeznek, így a német vendégek véleménye igencsak fontos. Az egyik legnagyobb német utazási portál oldal, a HolidayCheck.de minden évben összeállítja a vendégeik által legkedveltebb 99 hotel listáját. Az elmúlt évben mintegy 780 ezer értékelés érkezett, ezek száma és értéke, valamint az, hogy a vendégek milyen arányban ajánlják a szállodát, adja a végső rangsort, amelyre ezúttal egyetlen magyar szálloda, a Lotus Therme Hotel & Spa Hévíz került fel. Az értékelések alapján nemcsak, hogy a lehetséges 6 pontból – ezt itt napocskák jelképezik – 5 és felet kaptak eddig, de 100 vendégből 96 bátran javasolja is mindenkinek a hotelt. A HolidayCheck Awards egyébként az egyik legmegbízhatóbb ilyen lista, hiszen azokat akiknél bebizonyosodik, hogy hamis értékeléssel szeretnének előbbre jutni azonnal kizárják.
„Az elismerés különösen fontos, hiszen azokat mindkét esetben a vendégek visszajelzései alapján ítélték oda” – hangsúlyozta Kerek Péter, a mindkét szállodát üzemeltető Accent Hotel Management marketing vezetője. Ez pedig azt mutatja, hogy a minőségi, nyugati színvonalú kiszolgálást és vendégkezelést értékelik a szállodák vendégei. Ez a visszaigazolás azért is fontos, mert szállodaüzemeltetőként sokszor merülhet fel: érdemes-e kompromisszumot kötni? A díjak alapján a válasz egyértelműen nem. A gazdaságos működés ugyanis nem zárja ki azt, hogy a legjobb kiszolgálást kapják a vendégek, legalábbis az Accent Hotel Management szállodáiban biztos nem – tette hozzá Kerek Péter.
A piaci trendek ugyan megkérdőjelezhetik ezt a döntést, hiszen a kuponos oldalak térnyerése által a csökkenő átlagárak könnyen a gyengébb minőségű szolgáltatás irányába mutathatnak, de valójában egy hosszútávra tervező szálloda esetében mindig a minőség a legfontosabb, hiszen a visszatérő vendég jelenti a legnagyobb nyereséget minden szempontból.
A Lotus esetében egyébként már nem először sikerül bekerülni a legjobb száz közé a több ezer szálláshely közül. A hazai szállodák közül több is előkelő helyen szerepelt már az ilyen összesítéseken, de eddig elsősorban a fővárosi hotelek teljesítettek jól, pedig vidéken is akad néhány, a legmagasabb igényeknek is megfelelő ötcsillagos ház- állítja a szakember. A nemzetközi vendégek véleményére pedig a belföldi utazóknak is érdemes odafigyelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.