Az FAA arra utasította az amerikai légitársaságokat, hogy átmeneti időre szüneteltessék a 787-es utasszállitó gépek használatát, miután az egyik gépnek kényszerleszállást kellett végrehajtania Japánban. Az FAA közölte: a légitársaságoknak bizonyítaniuk kell, hogy a repülőgépek akkumulátorának biztonsága rendben van, mielőtt ismét felszállhatnak.
Chilében és Indiában a légi társaságok szintén felszállási tilalmat rendeltek el a 787-eseikre. A lengyel Lot légi társaság szerdán délután elinditotta ugyan Varsóból chicagói első járatát, de a másodikat már törölte – emlékeztet a BBC.
A hullámot egy Dreamlinder szerda reggeli kényszerleszállása indította el. Az All Nippon Airways (ANA) egyik 787-ese szállt le, miután a gép műszerei akkumulátorhibát jelezte. A közlekedési minisztérium azt is jelezte, hogy a gép pilótafülkéjébe füst szivárgott. A japán közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines (JAL) pedig közölték, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Az ANA tájékoztatása szerint a biztonsági vizsgálat után csütörtökön már újra repülhetnek a gépek. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből az ANA 17-et, a JAL hetet üzemeltet. A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb váratlan esemény történt.
A Boeing mindenesetre kitart a Dreamliner mellett. Ám Leithen Francis, az Aviation Week szakértője úgy véli, ez azt jelentheti, hogy további rossz hirek várhatók a Boeingtől a következő napokban.
A repülőgépgyártó részvényeinek kurzusa több mint 3 százalékkal esett szerdán a Wall Streeten.
A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyagköltségeit. Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.