Az aláíráson részt vett Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) parlamenti államtitkára is, aki kiemelte: a kormány a keleti nyitás jegyében 2011-ben tette intenzívebbé a kapcsolatokat Szaúd-Arábiával. 2011 októberében pedig a miniszterelnök vezetésével magyar üzletemberek - köztük Balogh Levente, a Szentkirályi tulajdonosa - utaztak Rijádba. A folyamatos egyeztetések után az akkori üzletember-találkozó eredményeképpen ez az első együttműködési megállapodás - fűzte hozzá.
Tóth Tamás kifejtette: Szaúd-Arábia 23 milliós piac, az első, tíz konténerből - ez 134 ezer liter - álló szállítmány márciusban indul a közel-keleti országba, és reményeik szerint ezt ennek többszöröse követi még az idén.
Budai Gyula ismertette: a megállapodás fontos állomása a magyar kormány keleti nyitásának, amelynek legfontosabb üzenete, hogy a magyar termékeket az európai uniós piacokon túl azokban az országokban is próbálják elhelyezni, amelyek régen jó partnerei voltak Magyarországnak. 2011-ben nagy lendülettel indultak újra a szaúdi kapcsolatok - hangsúlyozta az államtitkár. Hozzáfűzte: a kaskavál sajt nagyon népszerű Szaúd-Arábiában, 2011-ben az előző évekhez képest 20 százalékkal nőtt a kivitt mennyiség.
Tóth Tamás is hangsúlyozta a 2011-es rijádi üzletember-találkozó fontosságát a megállapodás létrejöttében. Ismertette, hogy a kft. már jelen van a Közel-Keleten: Kuvaitba, Bahreinbe, és az Egyesült Arab Emirátusokba is exportál, Szaúd-Arábia pedig immár a 45. ország lesz, amelybe eljut az ásványvíz és az abból készült termékek. Hozzáfűzte, hogy a közelmúltban kezdtek exportálni a Szent Márton-szigetre és Panamába. A kft. a tervek szerint az idén egymillió liter természetes ásványvizet juttat a Közel-Keletre, ennek nagy részét Szaúd-Arábiába.
Tóth Tamás kifejtette, hogy az arab országok lakóinak nagy része a tengervízből kinyert, tisztított, sótalanított vizet fogyaszt, ez az arány Szaúd-Arábiában 70 százalék. Ugyanakkor egyre nagyobb teret hódítanak az Európából érkező prémium kategóriás ásványvizek.
Hyatt Ettaghy, a szaúdi partnercég részéről elmondta: Magyarország tele van természeti kincsekkel, több országot, céget is felkerestek, és a Szentkirályi felel meg leginkább az általuk támasztott elvásárlásnak.
Az eseményen kiadott sajtóanyag szerint a kft. kapacitása a folyamatos beruházásoknak köszönhetően az idén eléri az évi 500 millió litert. Az értékesítés döntő részét a belföldi eladások adják, de egyre nő az export is: 2012-ben kétszer annyit szállítottak külföldre mint 2011-ben. A kft. 2011-ben 13 százalékkal, 6,05 milliárd forintra növelte árbevételét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.