A közleményben azt írták: az új budapesti metrószerelvények rendszereit működtető tizenkét számítógépes programból egy okoz hibát. A szoftverhiba miatt az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. Ez a BKV és az Alstom statisztikái szerint három-négy naponta egyszer fordul elő. Ilyenkor a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból.
Kiemelték: az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot, és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez.
A közlés szerint az érintett szoftverkomponenst frissíteni kell. Mielőtt azonban az Alstom a frissített szoftvert feltelepítené az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan egy-két hónapot vesz igénybe - tették hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.