Kilenc évvel magyarországi piacra lépése után a Lidl megtartotta első sajtótájékoztatóját, amelyet magyar beszállítói kört növelésére vonatkozó tervnek szenteltek.
Az árbevétel 54 százalékát teszi ki a hazai termékek fogalmazása, ugyanakkor az a cél, hogy a jövő év végére ez az arány 60 százalék legyen. A kérdésre, hogy a sajátmárkás termékek esetében mennyi a magyar arány csupán azt a választ kapta a sajtó, hogy több mint 54 százalék, és arról sem tájékoztattak, hogy a február 28-án zárult üzleti év hogyan alakult az előzőhöz képest.
A vállalat által forgalmazott közel 1500 cikkelem közül 810 magyar gyártmány, amivel 253 beszállító látja el a hálózatot. Ebből 36 cég 106 termékét a Lidl Magyarország környező országokban lévő testvérvállalatainak is kiközvetítette, és az élelmiszeripari cégek együttesen 8,4 milliárdos exportárbevételt értek el az elmúlt évben. Ma Lengyelországtól Bulgáriáig valamint Ausztriában összesen nyolc országban kaphatók magyar élelmiszeripari termékek. Németországban egyelőre csak két asztali rágcsálnivalót forgalmaznak próbajelleggel.
A tavaly február végén végződött üzleti év a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. számára eredményesnek mondható, hiszen amellett, hogy a nettó vesztesége 9,55 milliárd forintról 3,66 milliárdra csökkent, az árbevétel közel 11 milliárddal 186,5 milliárd forintra emelkedett. És miközben a tavaly előtti üzleti év 3373 fős alkalmazotti átlaglétszáma a 2012 februárjában zárult üzleti évben 3136-ra csökkent, a kifizetett bérköltség 7,87 milliárd forintról 8,4 milliárdra emelkedett.
A 157 áruházzal rendelkező hálózat terjeszkedését megállította a jövő év végéig hatályos plázastop, amely miatt nem épülhetett meg további harminc egység. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke azonban azt reméli, hogy "ezt a törvényt a döntéshozók megváltoztatják".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.