BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Trafikok: rohamtempóban kell aláírni a szerződést

Dohánybolt Bőven lesz dolguk a Széchenyi Programirodáknak a közeljövőben, hiszen május 6. és május 23. között az elnyert trafikkoncesszió helye szerint illetékes irodákban kell majd aláírni a 20 évre szóló szerződéseket az 5415 darab tendergyőztessel. Ha május 22-ig a nyertes pályázó nem írja alá a dokumentumot, akkor ezt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a pályázattól való visszalépésnek tekinti. „A nyertes pályázónak a választott működési formára vonatkozóan megkövetelt feltételeket az aláírás napjától számított 90 napon belül kell igazolnia a szükséges dokumentumok rendelkezésre bocsátásával. Ezen 90 napos jogvesztő határidő elmulasztása esetén a koncessziós szerződés a későbbiekben nem írható alá és a tevékenység nem kezdhető meg” – tájékoztatta a nyerteseket a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
A nemzeti dohányboltok elvileg július 1-jén nyitnak. Ráadásul ez még csak az első hullám, hiszen április 29-től a maradék, eddig senkinek sem kellő 1417 trafikra újra lehet pályázni.

A trafikpályázat eredményeinek közzététele miatt növekedett a hívások száma a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesületénél is. „Képzésekkel és szakmai programokkal készítjük fel a kiskereskedőket az új piaci szabályokhoz való alkalmazkodásra” – mondta Lengyel Antal, az egyesület elnöke. A szervezet nemrég együttműködési megállapodást kötött a hazai dohányvertikum jelentős szereplőit (köztük a BAT Pécsi Dohánygyár, a Continental Dohányipari Zrt.) tömörítő Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetségével (DBMSZ) annak érdekében, hogy az új rendszerre történő átállás zökkenőmentes legyen. „Az illegális kereskedelem térnyerése nemcsak a dohánytermék-kiskereskedők, de a teljes dohányvertikum vonatkozásában súlyos hatással járna. Így minden piaci szereplő közös, központi érdeke ennek visszaszorítása” – fogalmazott Mikola Gergely, a DBMSZ soros elnöke.

A trafik-ügy már politikai hullámokat is keltett. Az ellenzéki pártok szerint a tapasztalt trafikosok helyett országszerte ismeretlen vállalkozók nyertek. Úgy látják: csak annak volt érdemes indulnia, aki mögött tőkeerős dohány-nagykereskedő vagy kiskereskedelmi lánc állt, illetve jó politikai kapcsolatai vannak. A legzsúfoltabb körzetekben így egy pályázó akár négy-öt koncessziós jogot is szerezhetett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.