A Bosch csütörtöki közleménye szerint a magyar piacon a cégcsoport forgalma 133 milliárd forint volt 2012-ben, csaknem ugyanannyi mint 2011-ben, amikor 134 milliárd forintos forgalmat könyvelt el a társaság.
A Magyarországon tíz leányvállalattal jelen lévő cégcsoport 2012-ben 500-zal, 8500-ra növelte magyarországi munkavállalói számát, amely a legmagasabb a cég hazai működése során.
A Bosch az idei üzleti évben is növekedéssel számol, és tovább erősíti kutatás-fejlesztési (k+f) tevékenységét Magyarországon. A vállalat az előző üzleti évhez képest 2012-ben 38 százalékkal növelte a k+f-re fordított összeg nagyságát, ami így elérte a 18 milliárd forintot.
A vállalatcsoport öt év alatt megkétszerezte a magyarországi kutatás-fejlesztésre fordított kiadásainak összegét, aminek eredményeként eddig már 83 szabadalmi kérelmet nyújtott be - olvasható a közleményben. K+f területen már ezer mérnököt foglalkoztat a Bosch Magyarországon.
2012-ben a Bosch összesen 35 milliárd forint értékben valósított meg beruházásokat Magyarországon, beleértve olyan új gyártósorok telepítését, amelyek a hatvani, egri és miskolci gyártóüzemek kapacitását egyaránt bővítették. A tavalyi év legfontosabb beruházása a magyarországi központi bázis és fejlesztési központ építése volt, 30 milliárd forint értekben. Az első épületet 2013 nyarán adják át, és idén áprilisban letették a beruházás második ütemének alapkövét. Az építkezés 2015-ben zárul.
A közlemény idézi Javier González Pareját, a magyarországi Bosch csoport vezetőjét, aki kiemelte, hogy a Bosch rekordforgalma a magyar bruttó hazai termék (GDP) 2 százalékának felel meg.
"Stabil növekedési pályán haladunk, elkötelezettségünk szilárd Magyarország iránt" - mondta Pareja, aki kifejtette: ehhez az eredményhez nagyban hozzájárult, hogy a vállalat növelte a miskolci és hatvani autóipari egységek kapacitását.
A 2012-es pénzügyi évben a Bosch árbevétele 1,9 százalékkal, 52,5 milliárd euróra növekedett, így a vállalatcsoport 2,8 milliárd euró adózás előtti nyereséget ért el. A cégcsoport világszinten az idei üzleti évben árbevételének 2-4 százalékos növekedésével számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.