A válság előtt azt szokták mondani, egy ország gazdaságának állapotát egyebek között az autópiac dinamikája is jól jellemzi. Az elmúlt hónapban a harminc ország közül csak hatban bővült a piac, és legyünk büszkék: földrészünk szakmai szövetsége, az ACEA szerint hazánkban 9,4 százalékkal ötezer darab fölé nőtt a forgalomba helyezések száma. A hatos bolyban van még Belgium, Észtország, Finnország, Szlovénia és Nagy Britannia. Ezek közül azonban csak Belgiumban talált gazdára tízezernél több autó: a 9,5 százalékos bővülés 44,5 ezer darabos átadást jelentett. A hagyományosan nagy piacok közül pedig egyedül a brit nem szűkült, sőt, lassan egy éve törik a fejüket az elemzők, mi lehet az Egyesült Királyság titka, hiszen a szigeteken egyáltalán nem ritka az elmúlt hónapban is regisztrált 11 százalékos eladásbővülés, amely révén több mint 180 ezer új kocsi került az utakra.
Viszont még a svájci eladások is 7,4 százalékkal szűkültek, nem is beszélve az olyan hagyományosan erős piacokról, mint a német, amely tizedével 261 ezerre esett, vagy a hasonló arányban mérséklődött, alig 149 ezer darabos francia, illetve a 136 ezer rendszámot kiadott Olaszország, ahol ez az összeg nyolc százalékkal kevesebb a tavaly májusinál.
A gyártócsoportok közül a Peugeot Citroen szenvedte el a legnagyobb, 13,3 százalékos visszaesést a múlt hónapban 118 ezer kocsi értékesítésével. A következő kettő, a GM és a Fiat csoport forgalma egyaránt 11 százalékot esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.