BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több magyar vásárol rendszeresen interneten

KERESKEDELEM Négyből három magyar internetező vásárolt már valaha online felületen – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányából. A világhálót használó 18-49 éves lakosság körében 76 százalék használta vásárlásra valamely online platformot, 28 százalék havonta vásárol az interneten, míg mintegy minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz beszerzést a neten elektronikus fizetési mód alkalmazásával. A három csoport aránya a 2012-ben mért adatokhoz képest enyhén emelkedő tendenciát mutat.

A legtöbbek által és az adott kategóriában legnagyobb arányban online rendelt termékek, szolgáltatások közé tartoznak a könyvek, az üdülés, utazás és nyaralás, a színház-, mozi- és koncertjegyek, valamint a számítástechnikai eszközök, a biztosítások. A telekommunikációs eszközök és kiegészítők kategóriájánál legnagyobb az összes vásárlásból az online megrendelések aránya: az ilyen termékeket rendelők 48 százaléka inkább az internetek keresztül intézi a beszerzést, mint valamely kereskedésben.

Online áruházban a megkérdezettek 63 százaléka vásárolt az idei évben, aukciós oldalon pedig minden második válaszadó. Egyre népszerűbb a kedvezményes vásárlást lehetővé tevő kuponok letöltése, hiszen míg tavaly a 18-49 éves internetezők 43 százaléka, addig idén már 48 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel. Közel minden második válaszadófizetett már a bankkártya adatok online megadásával, miközben 2012-ben arányuk 43 százalékra volt tehető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.